Das Pop - The Human Thing (2003)

Belgiƫ

6. Telephone Love (3:36)
  7. We Live Again (5:32)
  8. Another World (3:29)
  9. The Machine * (4:20)
  10. Feelgood Factors (3:02)
  11. Feverman (4:48)
  12. Gerard * (4:01)
  13. The Human Thing (3:09)
  14. Neversleeper (3:42)
  15. Du * (4:00)
  16. Tout * (4:00)
  17. The Human Thing [Alternative Version] *
  18. Feelgood Factors [Brass Remix] *
  19. You [Live - A Lovely Evening with Das Pop] * (3:06)
  20. All Wrong [Live - A Lovely Evening with Das Pop] * (3:47)
Ik vind dit echt de mooiste cd op het moment. Das Pop is een redelijk onbekende band uit Belgie maar het is helemaal mijn smaak en de muziek is ongelooflijk goed!

Daar sluit ik mij bij aan. Vooral de stem van de zanger vind ik erg mooi/apart.

Ink
vind das pop live een genot, vooral het tussenstuk in feelgood factor volgens mij, ik live geweldig.
Voor de liefhebbers: op de mp3voor12 'cd' staat Das Pop speelt Richard Cameron - Blue for You

Heerlijke plaat, eigen sound, ingetogen, genieten, herfst, schemering. Erg goed gedaan. Ben benieuwd naar het volgende album!

stevenvk
Erg mooi album. Voor Love is fair is schitterend.

Electro_
Wel leuk dat ze veel computergeluiden gebruiken. Toch heb ik er niet echt een sterke band mee ofzo. Telephone Love is wel leuk.

avatar van Ali Chemicali
Ik vind hun sound wel lekker, ik vind het wel leuk dat de drum zo goed naar voren komt.

Das Pop is goed,maar hun vorige album was toch wel duidelijk beter.
Telephone love,Love is fair zijn de beste nummers.You & The Human Thing komen er net onder.
Rest van de nummers ken ik niet..
3 ***

In 2007 zou er trouwens een nieuwe moeten uitkomen,Fuckland,ik wacht er op!

klopt. dat zou er nu ongeveer moeten gaan aankomen.

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
Niet vergeten dat die titel ('t is btw "Postcards From Fuckland") alweer uit 2005 dateert. Het staat dus niet vast dat ze hem hebben behouden.

het staat met zekerheid vast dat ze besloten hebben hem gewoon 'Fuckland' te noemen > 'Postcards from fuckland' was eerste gedacht.

Leven deze mensen nog? Zou zonde zijn als het hiermee ophoudt.

avatar van jeroen1904
Nieuw album komt dit jaar uit. Voorloper van de plaat is single fool for love (doet me trouwens heel hard denken aan Making plans for Nigel van XTC). Producers van dienst van de nieuwe plaat zijn de broers Dewaele (Soulwax). Ben echt wel benieuwd naar dit album, want heb beide albums van Das Pop. Persoonlijk vind ik deze iets beter dan hun debuut. Vooral het prachtige you is een wereldnummer.

Zéér mee eens dat You een wereldnummer is ! Hun debuut heb ik nog niet echt kunnen luisteren. 'k Had het wel eens geleend van de bibliotheek maar ik herinner mij er weinig van. 'k Zal het nog eens beluisteren nadat de nieuwe cd gearriveerd is .

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
Onlangs eindelijk heruitgebracht - hij was al enkele jaren niet meer via de reguliere weg verkrijgbaar, maar het bonusmateriaal (de Duitse versie van "Du" die indertijd enkel op de Duitse versie van de plaat stond en twee live nummers van hun akoestische tournee van een tijdje terug) vind ik toch wel bijzonder karig.