Cerebus - Too Late to Pray (1986)

geen stemmen

Label: New Renaissance

1. Running Out of Time (3:08)
  2. Taking Your Chances (3:48)
  3. Distant Eyes (4:34)
  4. Too Late to Pray (6:48)
  5. Rock the House Down (4:18)
  6. Catch Me If You Can (5:35)
  7. Talk Is Cheap (3:34)
  8. Longing for Home (6:27)
Meneer Bungel
De hoes vond ik altijd al een mooi werkje, nu dan de muziek erachter eens geprobeerd.

Duistere heavy metal met flinke Maiden invoeden. De opener doet hier en daar echter zelfs denken aan Heathen, inclusief zang. Tweede track heeft weer een behoorlijk catchy refreintje dat eerder richting heavy rock gaat, en zo wisselt het regelmatig. Hier en daar een mooi akoestisch intro. Prima tot uitstekende zang.

En zo gaat het lange tijd heel goed, maar Talk Is Cheap is een wat saaie instrumental (op zich best strak gespeeld) en Longing for Home een even saaie semiballad (niet echt slecht verder), waardoor ik niet verder dan 3,5* kom.