Gare du Nord - Kind of Cool (2002)

Electronic
Label: Generic

1. Kind of Cool 1 (Inner City Groove) (5:11)
  2. Sold My Soul (5:50)
  3. L'hotel Beat (4:15)
  4. Panchira (Rasa Clinic, 1962) (6:08)
  5. Profondo Blu (5:30)
  6. Dark Chill (4:13)
  7. Kind of Cool 2 (Miles et Juliette) (4:59)
  8. Chinese Whispers Japanese Strings (4:35)
  9. You're So Tight (3:39)
  10. Yo Que Pasa (4:45)
  11. I'm Not a Women I'm Not a Man (4:27)
  12. Tres Cool (1:13)
geweldig. top-album!!
eens even kijken waar ik deze in mijn top10 ga inpassen

Beejeej schreef:

geweldig. top-album!!
eens even kijken waar ik deze in mijn top10 ga inpassen

Heel goed Beejee Ik gooi er na een paar extra luisterbeurten ook maar dat laatste halfje boven op! t is gewoon een erg 'cool' album ..

Titel van dit album komt van het legendarische album Kind of Blue van Miles Davis, daar kan het natuurlijk niet in de schaduw van staan, maar wel een lekker album.
Ze slagen door de stem van Bush te gebruiken er goed in een duistere sfeer neer te zetten, samen met die gitaren is dat echt een van de beste depri-nummers die ik ken

avatar van Reijersen
Ik vind dit album niet zoveel aan. Erg saai en buitengewoon eentonig. Die hieronder vermaarde stem doet me ook zeer weinig, en tja: als een stem voor mij niet werkt dan is het voor mij als vocalen liefhebber snel gedaan.

2 sterren.

avatar van Tromop
Persoonlijke favo is Dark Chill met een grappige rol voor George W. Bush "So everybody's lost in the dark chill"

avatar van Tabossi
Wel relaxe plaat, hoewel enkel Dark Chill en Sold my soul mij heel erg weten te raken.

Enige dat ik mis is een plaat à la Pablo's Blues (naar mijn idee een van de geniaalste nummers óóit).

avatar van strandsmurf
heerlijke sexplaat...

avatar van YoG
YoG
Ambitieuze plaat.. maar ik waardeer 'm laag omdat het allemaal zo klinisch klinkt. 'Cool' inderdaad, maar of dat altijd samengaat met jazz. Zeker niet met de soul en lounge op dit album.

Dat 'Koele' klinkt wel aardig in combinatie met Sold My Soul. Daarna wordt het vervelend.
Het laat het allemaal heel gladgeproduceerd klinken.. rijp voor Arrow Jazz

...yikes!

avatar van Rainmachine
Mooi album, ik kan Gare du Nord goed waarderen, lekker relaxte grooves, in sommige nummers zitten ook blues invloeden en dan doet het mij soms denken aan Little Axe. Verder heb ik geen associaties met het album van Miles Davis, staat hier wel in de kast maar kan bij mij geen potten breken. Ligt aan mij natuurlijk want het schijnt een klassieker te zijn.