Riccardo Cocciante - L'Amore (1995)

Italië
Label: Epic

1. Per Lei (4:26)
  2. Margherita (4:23)
  3. Sincerità (3:25)
  4. Quando Finisce un Amore (4:28)
  5. Vivi La Tua Vita (3:38)
  6. Amore (5:12)

met Mina

7. Il Mio Rifugio (3:36)
  8. Cervo a Primavera (4:38)
  9. Bella Senz'Anima (3:52)
  10. Se Stiamo Insieme (4:38)
  11. Il Ricordo Di un Istante (3:50)
  12. Questione Di Feeling (4:32)

met Mina

Liefhebbers van Marco Borsato zullen veel van deze nummers wel herkennen, want Marco coverde er gretig op los, en Ricardo Cocciante (waarom zijn voornaam op deze cd is weggelaten weet ik niet) was een artiest die blijkbaar een grote inspiratiebron was voor Marco (of het was gewoon erg goedkoop om zijn liedjes te lenen :evil ).

Cervo a Primavera is Ik leef niet meer voor jou. Mijn Italiaanse huisgenoot destijds in Brussel, herkende de cover van Marco op de radio en vertelde dat het gejat was van Cervo. Op mijn vraag wat het betekende (Hert in de lente) zei hij vol trots in zijn gebrekkige Engels: Itsa Bambi in the spring.

avatar van dynamo d
Se Stiamo Insieme, mijn favoriete nummer van Riccardo Cocciante. Werkelijk prachtig! De resterende albums van Cocciante moeten nodig aan MuMe worden toegevoegd, want deze kleine Italiaanse grootmeester verdient dat zeker.

avatar van lennon
Sincerita is van buitegewone grote klasse en schoonheid.

Het mooie van de taal is dat dit genre zich goed leent voor zulke songs. Het wordt allemaal een stuk dramatischer lijkt het.

Per lei is ook zo mooi. Nederlandse artiesten (in dit geval Paul de Leeuw) hebben de nummers helaas verpest door hun vertalingen (voorbij) en inderdaad Borsato heeft wel heel erg veel van deze man meegnomen!

Nieuwe tekst erop, super mooie melodie meenemen (want dat zijn het) en hoopa, scoren in Nederland!

Anyway, de originelen zijn en blijven erg mooi, en de stem van deze man is erg bijzonder. Dat rauwe randje is prachtig.

Enige minountje op dit album is het 1e duet met Mina, Amore .

De rest van de nummers zijn stuk voor stuk de moeite waard!