Hans Zimmer - King Arthur (2004)

Duitsland
Score
Label: Hollywood

1. Moya Brennan - Tell Me Now (What You See) (4:34)
  2. Woad to Ruin (11:31)
  3. Do You Think I’m Saxon (8:41)
  4. Hold the Ice (5:41)
  5. Another Brick in Hadrian’s Wall (7:11)
  6. Budget Meeting (9:42)
  7. All of Them (10:24)
Mooie grootse, epische score met een haast Enya-achtige zang in vooral het eerste nummer. Zoals Zimmer de laatste tijd wel vaker last van heeft, is de muziek geen hoogstandje op het gebied van originaliteit (The Peacemaker, Gladiator, The Rock, Last Samurai, van al die scores komt er wel eens iets herkenbaars langs), maar de grootse opzet maakt een hoop goed.

Met andere woorden: geen echte kwaliteit, maar het klinkt gewoon erg lekker!

neo
Grootschalig uitpakkende Zimmer score.Samenvattend is het niet meer als voort- en opbouwen van een dreigende, heroische en gevoelige geluid.Zimmer mixt lagen percussie door elkaar heen met een groots koor.Het meeste heeft dit koor gemeen met Crimson Tide en The Peacemaker.Vooral wanneer de grandioze explosie van weer een climax opduikt.Moya Brennan maakte ook deel uit van het geheel waar Enya ook bijzat, wat overeenkomsten met zich meebrengt, als ze te horen is in de score.Het Gladiator effect van de klagende vocaal, is voor het eerst zeer matig in ''Tell Me Now'', wat weer een leuke variant probeerde te zijn op ''Now We Are Free''.''Joh schrijf eens iets in de richting van Gladiator''.Hier en daar maakt de duduk zijn opwachting, met de meest functionele waarde in ''All of Them''.Bij de opening van deze track gaan de indringende duduk klanken over in de stem van Brennan, als een perfecte overgang.Gevoelsmatig, en tevens stralen zowel het instrument als de stem dezelfde sfeer uit en haast identiek in geluid, al is het maar voor even.Nick Glennie Smith wurmt zich er hier en daar ook nog tussen en roept een zeer groot deja vu op richting The Rock.Op het gebied van wie schrijft wat, hoeveel schreef jij? Nou ik een boel en jij?
4.5 sterren

neo schreef:

Inderdaad best wel goeie score, entertainment van Zimmer, mooi hoofdthema en erg indrukwekkende en grootse momenten. Al hebben we het af en toe al wel eens gehoord, hetgene wat we toen gehoord hebben was supergoed, dus nu opnieuw.

Echt mooie cd, vooral het 5e nummer. 4,5*!

Pure klasse , episch opgezet , fantastische zang , meeslepend ....

Zimmer in topvorm alweer.

avatar van animalkrullie
Na de Rock vind ik dit de beste score van Zimmer.
Het denderen, epische vind ik geweldig en daar onderscheidt Zimmer zich van de rest.

avatar van JohnWilliams
animalkrullie schreef:
Na de Rock vind ik dit de beste score van Zimmer.

Ik geef ook 4* net als animalkrullie, goede Score! Jammer dat er zo weinig nummers opstaan. Maar ze duren dan wel lekker lang. Ik kreeg een beetje Crimson Tide gevoel toen ik de muziek had gehoord, ondanks dat nog steeds die 4*. Gewoon prachtig.

één van de beste soundtracks die der zijn. de muziek is suppermooi.

ik heb de King Arthur (Expanded) versie ook. die is wel een stuk uitgebreider, deze heeft 2cds. er staan film version en alternate version op. ik blijf deze score gewoon de beste vinden.en de beste van Hans Zimmer

avatar van stephan
Waarin Zimmer zich bij mij van de rest onderscheidt is dat hoewel veel van zijn epische scores de herkenbare 'Zimmer' sound hebben, het geen seconde verveelt of in emotie-overdracht afneemt.
Koude rillingen bij al zijn scores. Elke keer weer.
Maar misschien is het mijn Duitschen bloedt dat elke keer weer opborrelt als ik zijn Wagnerische klanken hoor

Overigens grappig dat hij in veel actie sequnces de 3/4 maat gebruikt.

avatar van thomzi50
Zit goed in elkaar en bevat enkele mooie momenten, maar over het algemeen voelt het voor mij toch vooral als een replica van The Dark Knight, The Gladiator en The Last Samurai; een replica met minder kracht dan de originele versies, helaas.

avatar van HANSZIMMER
Epische score, prachtige hoofdthemas die enorm veel terugkomen en het aangenaam maken om naar te luisteren. Maar wegens één of andere reden blijven er maar weinig zaken plakken en komt het in sommige momen,ten een beetje te gemaat over. Nu ja tblijft ene prachtig album.

avatar van davy jones
Zimmer did it again.
Als ik een score van Zimmer zie, dan zal ik die direct meenemen, want Zimmer heeft mij, in tegenstelling tot Williams, nog nooit terleurgesteld. Zo heb ik ook dit pareltje gekocht vandaag. Dit is Zimmer op zijn best. Nog nooit zo'n epische, machtige, goede actiescore gehoord. Zimmer heeft hem terug overtroffen. Het hoofdthema is geweldig, en is zeer verslavend.
Enig groot minpunt is dat er in deze score letterlijke stukken in voor komen die Zimmer opnieuw zal gebruiken in Pirates Of The Caribbean. Maar hij heeft deze score eerst geschreven, dus dat heeft niet met deze score te maken.
Enkel de eerste track vond ik serieus tegenvallen, dus dat is een verlies van een halve ster.

4.5* Voor deze majesteuze score

avatar van Hurrdurr
Maarja, hier herken ik Gladiator toch ook wel weer in. In dat opzicht is Zimmer nooit echt vernieuwend, hij heeft een eigen sound en wat standaard "trucs" maar echt verassen doet hij nooit. Vind het ergens wel jammer, als bands nummers maken die op oud werk lijken is het niet zo'n ramp, maar hij filmmuziek ligt het voor mij iets anders.

Muziek bij een film is vooral bedoelt als ondersteuning van de beelden, terwijl ik hier van Zimmer film naar Zimmer film schiet. Het is meer een Zimmer-sound dan een King Arthur score. Solide, maar niet veel meer of minder.

3.0*

busta_x
Het is alsof alle nummers precies hetzelfde klinken, word op ten duur repetitief, beetje saai naar mijn mening.
Sound klinkt niet slecht maar het doet ook geen wonderen.
Zimmer is goed met die trucjes bij bepaalde soundtracks, veel mensen trappen erin, zeg niet dat deze soundtrack slecht is, integendeel, het klinkt best goed, het doet mij alleen niet veel jammer genoeg.

Beetje Zimmer op automatische piloot naar mijn mening.

avatar van tbouwh
Zojuist aangeschaft, hier ga ik geen spijt van krijgen. Gedurende het bekijken van de film heb ik enorm van de muziek genoten.

avatar van davy jones
Dan ga je zeker van deze score genieten. Niet één van de fijnste werken van Zimmer, misschien onorigineel, maar het is een prachtige score. Veel makkelijker te beluisteren dan Gladiator

avatar van tbouwh
Ik vind em goed, maar hij blijft niet erg hangen en blinkt zeker niet uit in originaliteit. De hele score bij elkaar echter vind ik zeer de moeite waard en fijn om naar te luisteren.
Tell Me Now vind ik een erg mooie opening, kippenvel a la May it Be ( LOTR ).
Woad of Ruin en All of Them zijn vervolgens de uitblinkers.
Schitterende muziek en daarom een welverdiende hoge score