Loudness - Eurobounds (2000)

Japan

6. Esper (4:28)
  7. Speed (5:51)
  8. Loudness (4:06)
avatar van Lonesome Crow
Deze CD is opgenomen tijdens een korte tournee door Belgie, Engeland, Nederland en West-Duitsland in 1984.
Dat was vlak na de release van Disillusion dus de helft van de tracklist is van dat album.

Niet echt bijzonder dit live-album, het klinkt wel goed als geheel maar het grootste minpunt vind ik de keuze van de songs.
Op het fantastische live album "Live Loud Alive" stonden al 3 nummers die hier ook weer op staan en het haknummer "Esper" boeit ook niet echt.

Hoogtepunt is "Dream Fantasy" en "Milky Way" voor mij, jammer dat de CD zo kort duurt.
Klinkt allemaal wel goed, maar een paar complexere nummers van de eerste 2 CD's zou een welkome toevoeging geweest zijn.
Echter die speelden ze toen ook niet, hun optreden duurde toen amper een uurtje.

Leuker is de DVD met dezelfde titel waar ook wat sfeerbeelden opstaan om de concerten heen.
Die DVD is apart te koop, zit niet bij de CD.

Zo worden er wat fans geinterviewd die wachten op hun helden op Schiphol, wel grappig om dat fanatisme te zien en te horen.
Ook zie je veel beelden van het concert in Paradiso waar ondergetekende ook bij was, en ih het boekje van de CD staat ook een vage foto van het publiek in Paradiso (heb mezelf daar nog niet op ontdekt).

Leuk hebbeding deze CD, dat wel.

avatar van B.Robertson
Het lijkt mij wel een knappe setlist. Veel van hun snelle nummers en alleen Milky way vind ik normaal gesproken geen klassieker.
Lonely player is het enige complexe nummer,zo te zien. Geschikte nominatie om eens op te speuren,als het nog verkrijgbaar is.

avatar van B.Robertson
De CD is verkrijgbaar bij de NLStore. Voor de DVD kan je drie keer de CD kopen.
Met de CD valt ook genoegen te nemen. Heel netjes verzorgd allemaal. De liveopnamen zijn best wel goed en voorzien van een zeer redelijk geluid. Het meest interessant zijn natuurlijk Lonely Player en de nummers van Desillusion. Milky Way is hier mooier dan studio.(we kunnen zelfs de teksten lezen.) Esper klinkt ook erg goed.