Mountain - Go for Your Life (1985)

Label: Scotti Brothers

1. Hard Times (4:27)
  2. Spark (3:43)
  3. She Loves Her Rock (And She Loves It Hard) (3:46)
  4. Bardot Damage (4:04)
  5. Shimmy on the Footlights (4:21)
  6. I Love Young Girls (3:12)
  7. Makin' It in Your Car (3:09)
  8. Babe in the Woods (4:42)
  9. Little Bit of Insanity (2:38)
avatar van Brutus
Zwakste album dat ik van mountain ken.

avatar van vielip
Prima album van Mountain. De band gaat goed met de tijd mee. Niet te vergelijken met hoe ze in de jaren 70 klonken. Been there done that. De band staat stevig met beide benen in de melodic hardrock die in de jaren 80 zo populair was. Inclusief (vaak flauwe) teksten die af en toe op het randje zitten. Maar de muziek vergoed een hoop. Lekkere catchy nummers voorzien van goeie vocalen en die heerlijk typische 80's gitaarsound.

avatar van ZAP!
Mooie hoes.

avatar van vielip
Ja vind ik ook. Ik las er zojuist over dat het een eerbetoon is aan oud bandlid Felix Pappalardi die in 1983 is doodgeschoten door z'n vrouw Het moet het zicht voorstellen vanuit een graf. Wel mooi gevonden vind ik.

avatar van Mssr Renard
Zo, die hakt er hard in. Wat een hard en smerig gitaarspel. Maar die synths, drumcomputers en sequencers zuigen wel een beetje het leven uit deze plaat.

Op dit moment doet de band wat denken aan Y&T, maar met zwakkere zang.