Tina Turner - Tina! (2008)

Alternatieve titel: Advance

Soul / Pop
Label: Capitol

1. Steamy Windows (4:05)
  2. River Deep Mountain High (3:40)
  3. Better Be Good to Me (5:10)
  4. The Acid Queen (3:50)
  5. What You Get Is What You See (4:28)
  6. What's Love Got to Do with It (3:48)
  7. Private Dancer (4:01)
  8. We Don't Need Another Hero (Thunderdome) (4:16)
  9. I Don't Wanna Fight (4:25)
  10. Let's Stay Together [Live in Amsterdam] (4:10)
  11. I Can't Stand the Rain [Live in Amsterdam] (3:19)
  12. Goldeneye (4:43)
  13. Addicted to Love [Live at Camden Palace] (5:22)
  14. The Best [Live at Wembley Stadium] (5:29)
  15. Proud Mary [1993 Version] (5:26)
  16. Nutbush City Limits (3:02)
  17. It Would Be a Crime (3:28)
  18. I'm Ready (3:44)
Een greatest hits-album van Tina Turner met enkele live versies en 2 nieuwe nummer It would be a crime en I'm ready. Cd om haar tournee in 2009 te promoten. Waarom geen gloednieuwe cd? Haar stem op de nieuwe stem mag er nog altijd zijn hoor! 3.5/5.

avatar van friday the 13 th
1,5
De 2 nieuwe singles trekken op niks. Vind dit album zijn prijs absoluut niet waard. Ze kon beter een volledig nieuw album maken en wat tijd steken om nog een laatste stevige hit uit te dokkeren.

Dit zijn erg flauwe aftreksels van een diva die ooit heel hoog stond. Tante Tina stop nu maar hoor.

DannyScheurwater
Ik vind het jammer dat Tina niet gelijk een heel nieuw album heeft gemaakt, maar dit is denk ik ook wel speciale verzamel album voor haar tournee voor 2009. En ook staan er een aantal live-versies op. En twee nieuwe tracks.