Cloud Cult - Feel Good Ghosts (Tea-Partying Through Tornadoes) (2008)

Label: Earthology

1. No One Said It Would Be Easy (3:33)
  2. Everybody Here Is a Cloud (3:16)
  3. The Tornado Lessons (2:34)
  4. When Water Comes to Life (3:47)
  5. Must Explore (0:21)
  6. Journey of the Featherless (3:06)
  7. The Ghost Inside Our House (2:52)
  8. It's What You Need (1:06)
  9. Story of the Grandson of Jesus (2:36)
  10. Hurricane and Fire Survival Guide (3:49)
  11. May Your Hearts Stay Strong (4:20)
  12. The Will of a Volcano (2:37)
  13. Love You Will (5:04)
avatar van Mctijn
Ongelovelijk dat deze cd zo weinig aandacht krijgt.
Een cd vol met nummers onder de noemer "een beetje vreemd maar wel lekker". Na 1x luisteren weet je het allemaal niet, maar na een tijdje vallen de puzzelstukjes in elkaar. In de top3 van 2008!

avatar van De Geu$
Ik zou niet weten in welke categorie deze cd moet vallen, maar hoe vaker ik het beluister hoe beter; verhoogd van 3,5* naar 4*

avatar van camilero
Wat mij betreft hét album van het jaar! Geweldige plaat, beetje symphonische Flaming Lips of zoiets......

avatar van Tha)Sven
The Flaming Lips vind ik ook al best symfonisch hoor. De zang vind ik wel wat minder, maar past wel goed bij het sfeertje. Beetje een combinatie tussen Okay en The Flaming Lips.
Ik heb hem nu opstaan, maar inderdaad erg goed. Dit kan misschien wel een kandidaat voor de top 10 van het jaar worden!

avatar van Yamato
Ik luister hier nu voor het eerst naar en ik vind dit toch wel een heel erg lekker plaatje tot nu toe.

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Kreeg dit als tip van iemand, en dit was een zeer goede tip.
Apart sfeertje maar zo lekker in het gehoor liggend, en het 1ste nummer bleef ook gelijk in mijn hoofd zitten.
Geweldig.

avatar van bernard
Mijn zoektocht op het internet heeft weer eens iets opgeleverd. Ik ondekte dit eerder toevallig op youtube. Onmiddelijk deze CD besteld. Klinkt echt goed. Deze muziek zit direct juist. Kan niet meer groeien en dat is dan wel jammer. Direct 5/5. Hopelijk gaat hij niet te snel vervelen.

avatar van Mctijn
Vandaag weer eens beluisterd....weer een halfje omhoog. Steengoede plaat!

avatar van Sparks
En een halfje erbij! Jammer dat er niet meer animo voor deze plaat/band is.

avatar van Fathead
Dat is zeker jammer! Originele popmuziek met dito instrumentatie. Ik moet denken aan Tunng en Polyphonic Spree, maar dan beter, verzorgder en gevarieerder. En de korte speelduur maakt het ook nog eens extra krachtig.

Prachtplaat!

avatar van Mctijn
Blijft een geniale plaat. Zeker in mijn top-5 van de afgelopen 10 jaar. Van begin tot eind genieten, maar je moet er wel even voor gaan zitten...en luisteren.....

avatar van Sparks
May Your Hearts Stay Strong!