MENU

Feeding Fingers - Baby Teeth (2009)

3,20

Label: Tephramedia

1. Neverlight (5:11)
  2. She Hides Disease (4:14)
  3. Baby Teeth (4:01)
  4. Is Heaven All That You Hear (3:57)
  5. Permission for Sleep (2:41)
  6. This Isn't Enough (4:10)
  7. Plain Faced Afternoons (4:02)
  8. No Movement in Water (3:26)
  9. Your Name in a Stolen Book (5:39)

geplaatst op 1 oktober 2008, 17:35 uur, permalink
Het duurt nog even voor hij uitkomt, maar hij kan gelukkig al op musicmeter! De nieuwe Feeding Fingers!

geplaatst op 3 november 2008, 20:25 uur, permalink
Ben benieuwd, The Cure & Joy Division invloeden?

geplaatst op 4 november 2008, 22:02 uur, permalink
Dit is The Cure van de 21ste eeuw.
En als je het nieuwe album van The Cure tegen vindt vallen omdat je toch wel sterk verlangt naar de oude The Cure dan is dit de enige keus op het moment en een hele goede!
Feeding Fingers weet precies de juiste sound te creren, beheerst de formule die godfather RS een beeje kwijt lijkt te zijn: dromerige en hier en daar donkere sferen en tribal-achtige Porn-drums, beheerste zang, lekkere vette basloopjes en pakkende synthlijntjes. Wat heerlijk dat er een band is die de leegte vult die The Cure heeft achtergelaten.

Sommigen vroegen zich af: wordt dit een Wound in Wall 2 ?
Antwoord: Ja en nee. Ja, want het album is opnieuw erg sterk en het herkenbare Feeding Fingers geluid is duidelijk aanwezig. Nee, want dit is duidelijk een band in ontwikkeling. Een nummer als bijv. This Isn't Enough had nooit op Wound In Wall kunnen staan. Ook de zang van Justin Curfman heeft zich ontwikkelt: uithalen waarbij de rillingen over je lijf lopen lijken er moeiteloos uit te komen.

Jep, ik heb het album gehoord!

avatar van the viking

geplaatst op 5 november 2008, 6:57 uur, permalink
Die rillingen liepen bij mij al over het lijf tijdens het beluisteren van hun debuutalbum

geplaatst op 5 november 2008, 10:50 uur, permalink
Je gaat vast en zeker van dit album genieten! Aangezien ik weet dat het album klaar is (ik heb zelfs al een aantal exemplaren in huis!) en de release pas in januari is ben ik momenteel Justin aan het manipuleren om toestemming te krijgen het album op te mogen sturen naar de pre-orderaars. Dat zou betekenen dat hij bij SFS dus eigenlijk al te koop en direct verkrijgbaar zou zijn. En dan exclusief voor musicmeter users al verkrijgbaar maken...
Er wordt aan gewerkt!

geplaatst op 5 november 2008, 12:58 uur, permalink
Zojuist bericht gehad van Justin Curfman. Het is gelukt! Speciaal en alleen voor mume gebruikers is het album nu per direct verkrijgbaar hier (prijs op de site is incl verzending!) De rest van de wereld moet nog wachen tot 27 januari. Bestellingen gaan dus direct op de post bij mij vandaan dus dan heb je hem de volgende dag al.

Vermeld bij je bestelling (in de ruimte voor opmerkingen) even je mume usernaam zodat ik weet dat je mume gebruiker bent.

PS: Momenteel heb ik maar een beperkt aantal exemplaren in huis, dus wil je hem snel hebben wees er dan snel bij, anders moet je nog een paar weken wachten voor de volgende zending.

edit: nog 1 over! gelijk nieuwe besteld, dat wel.

geplaatst op 5 november 2008, 17:30 uur, permalink

geplaatst op 5 november 2008, 17:47 uur, permalink
Jep, eerste ronde is op de post. *:)*

Dringend verzoek van Justin Curfman aan de vroege kopers van het album:
Aangezien wij echt de eerste zijn die het hebben en de rest van de wereld nog moet wachten tot 27 januari, het album ajb tot die tijd niet digitaal verspreiden.

geplaatst op 5 november 2008, 18:25 uur, permalink
Ik voel met helemaal een VIP . Wat komt hierna, een speciaal woonkamerconcert voor enkele Mume-leden?

geplaatst op 5 november 2008, 18:27 uur, permalink
Ik ben meer een downloader dan een uploader

no worries.

Staat er al een NL tour op het programma?

geplaatst op 5 november 2008, 19:15 uur, permalink
azra schreef:

O als ze hierheen komen dan zou het me niks verbazen hoor.

Gallow schreef:
Ik ben meer een downloader dan een uploader

no worries.

Staat er al een NL tour op het programma?

Als je download met bijv. SoulSeek en je hebt de cd voor jezelf geript en hij staat in je gedeelde map dan is hij voor iedereen beschikbaar. Maar goed, zal zo'n vaart niet lopen toch?

Ze willen graag naar NL komen, maar zijn nog aan het uitzoeken hoe. Ze moeten toch de kosten eruit zien te halen of gefinancierd worden en dat valt niet mee voor onbekende bandjes. Dus als je nog interessante connecties hebt: alle hulp is welkom.

geplaatst op 5 november 2008, 19:17 uur, permalink
Gezamelijk een leegstaand pand kraken en heel onopvallend een spetterend optreden meemaken?

geplaatst op 5 november 2008, 19:22 uur, permalink
Prima

Enige obstakel is echt de kosten, paar duizend euries voor de vliegreis, instrumenten hoeven ze niet mee te nemen die hebben we hier ook.

geplaatst op 5 november 2008, 19:29 uur, permalink
Je verhoogt de prijzen van al je cd's met 1 euro
(dan hebben we die duizend euro's zo binnen, ghehe)

Heel veel shirts verkopen? Mij lijkt dat zo'n shirt waar enkel de letters Feeding Fingers opstaan wel een paar euro's per shirt voor Justin oplevert als hij ze verkoopt voor 10 euro (en gelijk heeft hij!)
(geef maar door dat als hij de mijne signeert dat hij alweer 2 euro extra heeft verdiend, alle beetjes helpen

We gaan massaal Feeding Fingers aanvragen op alle radiostations zodat meer mensen de muziek beluisteren en gaan adoreren, dus een grotere cd-verkoop.

En we gaan nog meer nuttige dingen bedenken

geplaatst op 5 november 2008, 19:56 uur, permalink
Ik hoop het album ook morgen binnen te hebben.

geplaatst op 5 november 2008, 20:47 uur, permalink
@azra: het gaat nu om zulke kleine hoeveelheden en zulke lage cd-prijzen dat er echt niet veel op verdiend wordt. Eigenlijk wordt er niks op verdiend, alles gaat weer op aan de kosten.
Beetje airplay kan geen kwaad inderdaad.

@deric raven: ook die van jou is op de post.

geplaatst op 6 november 2008, 15:52 uur, permalink
Zojuist voor de eerste keer helemaal beluisterd. Het is zeker gn tweede Wound In Wall, enkel het nummer Plain Faced Afternoons komt terug in dat zelfde sfeertje. Het album is minder zwaar (lees ; geforceerd) dan het vorige, en geeft een lekker sfeertje af. Het klinkt in ieder geval al weer lekker vertrouwd
(later meer)

geplaatst op 6 november 2008, 18:23 uur, permalink
Het is meer een geheel denk ik (nog eens extra benadrukt doordat het eindigt met het begin tune'tje). Een stuk korter ook, dat wel, maar zeer consistent qua niveau en opnieuw een ijzersterke opener. Ik hoor in de tweede helft van het album wat meer gothic invloeden dan voorheen.

geplaatst op 6 november 2008, 18:32 uur, permalink
Zou je misschien kunnen vragen of hij al zo'n sitetje maakt waar hij zijn lyrics op zet ? (of is dat natuurlijk te vroeg omdat het album officieel nog niet eens uit is)

Nu met de 3e keer beluisteren bezig, en ik vind het allemaal wel goed klinken, maar ik mis toch wel hetgeen aan zijn stem wat ik bij het vorige album er echt uit vond blinken. Ik blijf een liefhebber van zijn stemmetje, maar ik mis toch nt iets. Maar ik ben nog lang niet klaar met luisteren

geplaatst op 6 november 2008, 19:08 uur, permalink
azra schreef:

Je hebt hem al vaker gemaild toch? Gewoon zelf vragen zou ik zeggen.
Kun je hem gelijk directe feedback geven op het album.

avatar van the viking

geplaatst op 6 november 2008, 19:10 uur, permalink
Misschien vind ik dit album dan wel beter,want de zang op de vorige cd kon mij totaal niet bekoren.Jammer want de muziek vond ik meer dan uitstekend

avatar van Lin
geplaatst op 6 november 2008, 19:56 uur, permalink
Ik vind zijn stem hier juist meer ontwikkeld, minder 'schreeuwerig' ofzo... het klinkt alsof hij er meer mee kan nu, en dat ook gebruikt. Ben er dus positiever over dan op Wound in Wall (en dr was ik al positief

geplaatst op 6 november 2008, 20:04 uur, permalink
meer ontwikkeld, dat kan ik niet ontkennen. Maar zoals je misschien wel weet hou ik er van als de emotie's echt van de stem afdruipen
Ik ben ook positief over deze, maar over Wound In Wall ben ik tot nu toe nog positiever, maar volgens mij gaat er nog wel een kwartje vallen de komende dagen

avatar van Lin
geplaatst op 6 november 2008, 20:07 uur, permalink
Ik twijfel er niet aan, gaat helemaal goed komen

geplaatst op 6 november 2008, 20:18 uur, permalink
Daar twijfel ik ook niet aan.
Baby Teeth en Plain Faced Afternoons en This Isn't Enough zijn in ieder geval al nummers die er voor mij persoonlijk boven uit springen.

geplaatst op 6 november 2008, 20:32 uur, permalink
Ik vond juist Is Heaven All That You Hear er goed uitkomen, maar 1 luisterbeurt is zeker niet voldoende.

geplaatst op 6 november 2008, 20:40 uur, permalink
Ik vind het bijna ongelofelijk dat Justin This Isn't Enough ook zingt. Wat dat betreft kan hij wel veel met zijn stem hoor! Ook een pracht van een nummer vind ik zelf, zo lekker donker en mysterieus, heerlijk...

geplaatst op 6 november 2008, 23:08 uur, permalink
This Isn't Enough is muzikaal, en ook qua zang het beste nummer.
Muzikaal vind ik het trouwens over het geheel erg sterk klinken, de zang vind ik dan wat minder. Van mij had die echo minder gemogen, en dan juist de zang meer naar voren.

geplaatst op 7 november 2008, 18:32 uur, permalink
Dat is geen slechte beginscore, Leon!

geplaatst op 7 november 2008, 18:36 uur, permalink
Zeker niet; muzikaal klinkt het zelfs een stuk beter dan het eerste album.