Tom Morello the Nightwatchman - The Fabled City (2008)

Folk / Rock
Label: Red Ink

1. The Fabled City (3:10)
  2. Whatever It Takes (4:10)
  3. The King of Hell (3:13)
  4. Night Falls (3:47)
  5. The Lights Are on in Spidertown (3:20)
  6. Midnight in the City of Destruction (4:52)
  7. Saint Isabelle (3:30)
  8. Lazarus on Down (3:33)

met Serj Tankian

9. Gone Like Rain (3:39)
  10. The Iron Wheel (2:39)

met Shooter Jennings

11. Rise to Power (3:57)
  12. Shadow of the Cannon * (3:17)
  13. Fighting Song * (3:39)
  14. Stars of Orion * (2:41)
avatar van Lars11
Vorige wat sterker denk ik, maar deze is toch prima om te luisteren! Pas één keer gedraaid. Op eerste gehoor wat minder folky en krijg ook minder de drang om de barricades op te springen en in mijn ééntje met een honkbalknuppel de wereld te bevechten.

Joy
welke vorige?

wat is het? goeie herrie neem ik aan?

En compleet akoetisch, zelf nog live meegemaakt.

avatar van hansjuvefan
D-ark schreef:
En compleet akoetisch, zelf nog live meegemaakt.

Vond hem live niet echt overtuigend. Beetje mak...

Ik hou van deze cd, tom morello is een meester in het verzinnen van teksten en goede melodieen. Echt een cd vor liefhebbers!

avatar van Madjack71
Aangezien Morello een meer dan leuke bijdrage heeft geleverd aan het laatste album van Springsteen Wrecking Ball, wilde ik ook wel eens horen wat hij solo doet.
Dat is dan toch weer van een geheel andere orde. Zijn stem is m.i. wel wat beperkt en de nummers lijken maar niet echt uit de verf te komen. Zelfs als hij wat meer folktempo aanstipt, heb ik dat wel vaker en beter gehoord. Voor mij zo'n typisch geval van schoenmaker blijf bij je leest.

avatar van ChiefRocka
Het album begint al zo lekker met de titelsong. Wat een heerlijk nummer is dat toch (In mijn ogen dan tenminste). Hetzelfde geld zeker ook voor het nummer 'Lazarus on Down'. Het hele nummer bevalt mij zeer goed. En de manier waarop Serj Tankian de achtergrond zang voor zijn rekening neemt voegt nog iets extra's toe. Wat vullen die 2 elkaar op een heerlijke manier aan. Misschien dat dit door een hun vriendschap komt. En ze zo goed als ze elkaar kennen ze zich zo goed aan elkaar weten op te trekken. Sinds het nummer Lazarus on Down heb ik direct altijd al op meer samenwerkingen tussen deze twee artiesten gehoopt. Het nummer ' The King of Hell' weet me ook altijd extra te boeien. De rest van de nummers zijn in mijn ogen van ongeveer het zelfde niveau. Liggen net iets lager dan de 3 door mij apart aangekaarte nummers. Maar zijn verre van slecht. Het album luistert in z'n geheel gewoon erg lekker weg. En ligt prettig in het oor. Morello is misschien niet een van de grotere artiesten in het folk genre, maar zeker wel een waardige toevoeging.