Lunatic Soul - Lunatic Soul (2008)

Polen
Rock / Avant-Garde
Label: KScope

1. Prebirth (1:10)
  2. The New Beginning (4:50)
  3. Out on a Limb (5:27)
  4. Summerland (5:00)
  5. Lunatic Soul (6:47)
  6. Where the Darkness Is Deepest (3:57)
  7. Near Life Experience (5:27)
  8. Adrift (3:05)
  9. The Final Truth (7:34)
  10. Waiting for the Dawn (3:36)
nicoot
Nope, LS I bestaat niet op vinyl!

Jammer! Heb ook nog geen platenspeler, maar die komt er binnenkort. Leek me een leuke plaat om op vinyl te hebben.. dan maar deel II Impressions vindt ik (nu) minder goed, maar mischien is het een groeier.

avatar van Mindscapes
dekkelkamp schreef:

Ik lees dit even terug na enkele jaren. Nu is Lunatic Soul wel op LP verkrijgbaar. Via Burning Shed zie ik wel enkel Impressions, Walking On A Flashlight Beam en Lunatic Soul II. Allesbehalve het debuut dus... Overzicht

avatar van Broem
Nav de release van Walking on a Flaslight Beam ook de eerdere albums Mariusz weer eens geluisterd. Dit eerste album van zijn sideproject Lunatic Soul mag er zijn. Wat een heerlijke spannende songs staan hier toch op. Met zijn kenmerkende stem tapt hij uit een heel ander vaatje als we tot dan toe van Riverside gewend waren. Van lekkere instrumentale nummers als Where THE Darkest is the Deepest tot een mooie piano solo in Near Life Experience. Hij kan het allemaal. Ook de opvolgers II en Impressions laten deze subtiele sound horen. Samen een drieluik dat de tand des tijd ruim gaat doorstaan.

avatar van Mindscapes
dekkelkamp schreef:

Voor de eerste keer ooit beschikbaar op vinyl, vers van de pers: Kscope - burningshed.com

avatar van Alicia
Mariusz Duda, frontman van Poolse rockformatie Riverside is een zanger met zo'n mooie stem, die nu helemaal tot z'n recht komt in deze prachtige zweefmuziek. Ik ben zo blij met de ontdekking en heb zo het donkerblauwe vermoeden dat ik het grootste deel van de Lunatic Soul en Riverside platen binnen niet al te lange tijd in huis zal hebben.

Geniet er nu al van met mijn hifi proefabonnementje van een bekende streamingsdienst.

Edit: The Final Truth

avatar van Clownvis
Lunatic Soul ontdekt omdat het bij Riverside genoemd werd (wat een fantastische site is dit toch om nieuwe muziek te ontdekken). Prachtige muziek waar de stem van Mariusz wat mij betreft nog beter tot zijn recht komt dan bij Riverside. Deze CD dus aangeschaft maar er zullen er nog meer volgen. Hoogtepunten nummer 3 en 9 maar de rest mag er ook zijn. 5 sterren.

avatar van Leptop
Zo! Dit is toch een lekker album zeg. Ben nu Lunatic Soul aan het ontdekken, maar het bevalt me stuk voor stuk uitstekend.

avatar van Leptop
Halfje erbij: 4,5*
Blijft me intrigeren. Heerlijke klanktapijten waar je je heerlijk in kunt verliezen.