Koen Holtkamp - Field Rituals (2008)

Electronic

met Johan Berthling

4. Bear Bell (9:10)
  5. Walker (4:45)

met Jesse Peterson

6. You Mean the World to Me (2:41)
  7. Night Swimmer (5:17)

met Scott Mou

8. Haus und Spirale Im Regen (15:09)

met Ben Owen

9. Ringing Worlds [Robert Aiki Aubrey Lowe Remix] *

met Robert Aiki Aubrey Lowe

10. Walker [Xela Rework] *

met Xela

Sietse
En Type doet het hem alweer...wederom een geweldige plaat die ze dit maal uitbrengen.
Zowel op cd als vinyl te krijgen, en op vinyl krijg je er nog eens 2 nummers extra bij ook (die zeker de moeite zijn).

Koen Holtkamp is een van de twee leden van Mountains en heeft in het verleden ook muziek gemaakt als Aero.
Naast deze zaken is hij een van de mensen die het label Apestaartje hebben opgezet.
Zijn muziek bevindt zich ergens tussen ambient (processing) en drones in. Het is allemaal heel erg rustig en werkt soms zelfs kalmerend. Nu moet je niet meteen gaan denken dat het dus new age achtig is ofzo, want het is verre van dat. Nee dit is een album dat erg veel te bieden heeft, en na die paar keer luisteren kan ik al zeggen dat ik vermoedelijk mijn hele top 10 van dit jaar nog eens een keer op z'n kop ga zetten.

Aanrader.

avatar van we tigers
Nog maar een keertje gedraaid maar het wist me meteen te charmeren. Deze gaat nog vele rondjes maken met uitzicht op het eindejaarslijstje!

avatar van Detroit
Wat een prettig album is dit zeg. Ik weet nog dat ik het voor het eerst op had gezet, en de track Sky Flowers voorbij kwam.

Ik werd toen absoluut fijn verrast door de field recordings op die track. Spelende kinderen, op de achtergrond verkeer en andere vage grootstedelijke geluiden. Deze recordings vond ik werkelijk kraakhelder en subliem, op enig moment vroeg ik me af of die spelende kinderen niet gewoon voor mijn huis op de straat aan het spelen waren! Gecombineerd met sussende ambientesque klanken deed deze plaat mij in een fijne roes aanbelanden.

Mooi spul, ruimschoots 4 sterren waard.

avatar van Paalhaas
Sky Flowers

avatar van woutorrmusic
Fris album, met een fijne, verwarmende lentesfeer. De kinderen die je op de achtergrond hoort laten mijn hart smelten, als een blok chocolade dat van substantie verandert door de zon.