MENU

Eminem - The Slim Shady LP (1999)

3,80

Label: Aftermath (II)

1. Public Service Announcement (Skit) (0:33)
    met Jeff Bass
  2. My Name Is (4:28)
  3. Guilty Conscience (3:19)

met Dr. Dre
  4. Brain Damage (3:46)
  5. Paul (Skit) (0:15)
  6. If I Had (4:05)
    met Kristie Abete
  7. '97 Bonnie & Clyde (5:16)
  8. Bitch (Skit) (0:19)
    met Zoe Winkler
  9. Role Model (3:25)
  10. Lounge (Skit) (0:46)
    met The Bass Brothers
  11. My Fault (4:01)
  12. Ken Kaniff (Skit) (1:16)
    met Marky Bass
  13. Cum on Everybody (3:39)
    met Dina Rae
  14. Rock Bottom (3:34)
  15. Just Don't Give a Fuck (4:02)
  16. Soap (Skit) (0:34)
  17. As the World Turns (4:25)
  18. I'm Shady (3:31)
  19. Bad Meets Evil (4:13)
    met Royce da 5'9"
  20. Still Don't Give a Fuck (4:12)
  21. Hazardous Youth [Acapella Version] * (0:47)
  22. Get You Mad * (4:21)
    met King Tech
  23. Greg [Acapella Version] * (0:53)

geplaatst op 11 juni 2011, 22:52 uur, permalink
Gewoon een vraagje hoor maar wordt Dre's invloed op Eminem soms niet een beetje overschat? Vooral op MMLP is die inderdaad wel groot ja (laat dat nou net wel Eminems bekendste album zijn). Maar op dit debuutalbum heeft hij toch maar drie beats geproduceerd. De rest zijn gedaan door Jeff & Marky Bass.

avatar van Nr.4
geplaatst op 11 juli 2011, 21:28 uur, permalink
Eerste aanschaf ooit van mij en ik luister deze nog steeds met een grote glimlach op m'n smoel. Wat een geniale, zieke teksten en keiharde beats. Eminem in de hongerige, gestoorde Slim Shady mood is perfect.

geplaatst op 11 september 2011, 12:23 uur, permalink
I used to be a loudmouth, remember me?
I'm the one who burned your house down
Well I'm out now , and this time I'm comin back to blow your house up
And I ain't gon leave you a window to jump out of

nog altijd een glimlachje als ik dit hoor

avatar van Illmaticly Ill
geplaatst op 20 januari 2012, 17:50 uur, permalink
The Slim Shady LP, imo net iets minder dan MMLP. 3,5 sterren maar toch zeer goede nummers:
- 97' Bonnie & Clyde
- Role Model
- Rock Bottom
- Just Don't Give A Fuck
- Bad Meets Evil
- Still Don't Give A Fuck

geplaatst op 27 januari 2012, 22:16 uur, permalink
4,5 net ietsjes minder goed dan MMLP. Heerlijk op mijn ipod. kan echt genieten van Slim shady's voice.

geplaatst op 27 januari 2012, 22:17 uur, permalink
Ditmerr schreef:
I used to be a loudmouth, remember me?
I'm the one who burned your house down
Well I'm out now , and this time I'm comin back to blow your house up
And I ain't gon leave you a window to jump out of

nog altijd een glimlachje als ik dit hoor

hahaha ja dat heb ik nou precies ook
toen ik dat voor de eerste keer hoorde, lachde ik nog best hard in de bus xD

avatar van Vortex
geplaatst op 2 april 2012, 19:21 uur, permalink
Aplaus voor het geweldige baslijntje in Cum on everybody!

geplaatst op 14 mei 2012, 19:59 uur, permalink
Zit hem weer te luisteren en hij blijft gewoon geweldig, vind SlimShadyLP en MarshallMathersLP gewoon meesterwerken.
Role Model blijft een geweldige track

geplaatst op 25 juni 2012, 20:36 uur, permalink
Als #10 t/m 13 er nou niet opstonden was t gewoon 5* geweest net als MMLP, zonde maarja helaas

avatar van party
geplaatst op 23 juli 2012, 22:29 uur, permalink
een leuke album. soms vindt ik wel de stem van eminem hier iritant maar dasmijn mening. verder zijn de beats goed en heeft het grappige teksten.

Maidenfreak
geplaatst op 5 november 2012, 19:02 uur, permalink
Brain Damage is het beste nummer en je kan zo heel zijn carrière samenvatten op deze cd. Blijft de beste MC over alle tijden. 5*

geplaatst op 10 januari 2013, 12:53 uur, permalink
De Slim Shady scoort net wat minder dan MMLP en net weer hoger dan de EP.
Eminem laat zien dat hij duidelijk geen 'white trash' is.
My name is was zo heerlijk in de eind jaren 90 op school, waar we allemaal op los gingen.
Al scoren de meeste andere nummers beter of net zo goed.

- 97' Bonnie & Clyde
- Role Model
- Rock Bottom
- If i Had
- Just Don't Give A Fuck

bij Guilty consciene laat shady al meer de styl zien van de MMLP, wat zeer hard komt.

Jeff & Marky Bass hadden toch de beats van de EP geremixd? hebben ze netjes gedaan. Al je het vergelijkt vooral met Bonnie & Clyde, is die op EP aardig 'verkracht'. Op de LP is het allemaal goed gesteld

Zelf heb ik de normale versie en de special edition, ook vet *:)

I'm cancerous, so when I diss you wouldn't wanna answer this
If you responded back with a battle rap you wrote for Canibus
I strangled you to death then I choked you again
Then break your fuckin legs till your bones poke through your skin

I know that makes you real mad, don't it? (uh-huh)
That's right, Slim Shady (yup) Sway & Tech
Sprayin wreck (bitch)
And we don't give a heck (uh-uh)
or a damn.. or a fuck.. or a shit
So suck my motherfuckin dick

* 4-5

geplaatst op 22 januari 2013, 21:49 uur, permalink
Sorry ik ga omhoog naar een 5.0!

geplaatst op 9 april 2013, 20:06 uur, permalink
dit album heeft bij mij de liefde voor hiphop aangewakkerd, niets minder een 5, een kroonjuweel in de geschiedenis van hiphop. DIt album veroorzaakte niet alleen een gigantische maatschappelijk onrust, ook betekende dit een verandering binnen hiphop.
Niet eerder werd een blanke rapper zo massaal omarmt (maar ook gehaat natuurlijk) en dat was echt een keerpunt.
Eminem heeft keiharde maatschappelijke en sociale kritiek, die hij verpakt in een frontale aanval op alles wat conventioneel was voor die tijd.
Niemand wordt gespaard, including himself.
Je moet lef hebben om zon album te maken, en dat heeft zeer fraai uitgepakt.

avatar van 'State Of Mind'
geplaatst op 1 september 2013, 13:40 uur, permalink
Ik vind dit album vele malen beter dan Marshall Mathers LP, wie is met mij? Krijg doorgaans veel kritiek over deze uitspraak.

avatar van René.
geplaatst op 1 september 2013, 14:03 uur, permalink
'State Of Mind' schreef:

Niet vele malen, maar deze is idd wel beter.

geplaatst op 1 september 2013, 18:49 uur, permalink
Ik vind zelf Marshall Mathers LP beter maar deze komt er heel dicht achter!

avatar van Flipm0de
geplaatst op 2 september 2013, 20:36 uur, permalink
De laatste 7 tracks (incl. skit, excl. bonus tracks) zijn briljant. Mijn favoriete Eminem album, stuk rauwer in vergelijking met MMLP en helemaal met zijn latere werk.

avatar van Gniuz
geplaatst op 10 september 2013, 14:08 uur, permalink
Naar mijn mening is dit zonder twijfel Eminems beste werk. De teksten zijn vaak humoristisch, af en toe persoonlijk en bol van frustratie, en zitten technisch erg goed in elkaar. De producties sluiten over het algemeen goed aan bij de rapstijl die Eminem in het begin van zijn carrière bezigde; weinig bombarie en overgeproduceerde rotzooi waardoor de aandacht voornamelijk op de rapvaardigheden wordt gericht. Verder bevat dit album geen eindeloze hoeveelheid afgezaagde refreintjes, in tegenstelling tot zijn latere werk, waarin we die maar al te vaak moeten aanhoren. Ik snap dat sommige MC's zich verder willen 'ontwikkelen', maar in Eminems geval is het mijns inziens muzikale teloorgang.

avatar van Raul
geplaatst op 1 november 2013, 12:15 uur, permalink
Ook ik vind dit zijn beste werk
Marshall Mathers LP was ook nog erg sterk, daarna was het helaas een aflopende zaak...
Voor deze zal hij altijd een held blijven though _O_

avatar van FelipeGutiérrez
geplaatst op 18 november 2013, 18:59 uur, permalink
Verhoogd naar een 5. Dit blijft een van m'n favoriete hiphop albums ooit.

avatar van Carolaah
geplaatst op 5 maart 2014, 1:57 uur, permalink
Oh heb ik dit album slechts 3,0 sterren gegeven? Hmm snel maar weer eens luisteren, want naar mijn herinnering was dit toch een best prima album..

avatar van Yestsida
Yestsida (crew)
geplaatst op 30 juli 2014, 10:20 uur, permalink
Prima majorlabel-debuut van Eminem.

Eerst en vooral komt bij dit album geen nostalgie naar boven zoals bij zijn volgende albums, dit heb ik pas een klein aantal jaren geleden voor het eerst beluisterd.

De collaboratie met Dr. Dre (Guilty Conscience), If I Had, '97 Bonnie & Clyde, Role Model, Cum on Everybody, Rock Bottom, Just Don't Give a Fuck en Still Don't Give a Fuck zijn niets minder dan fantastisch.

My Name Is is uiteraard ook een klassiekertje, maar met die komische singles van Em heb ik nooit ontzettend veel gehad.

De overgebleven tracks zijn ook goed, maar zet ik minder snel op dan de eerder genoemde.

Op dit product steekt Em's stem me nog wat tegen, vanaf MMLP klinkt hij naar mijn mening een stuk beter.

Deugdelijk album dat niet kan tippen aan zijn twee opvolgers.