MENU

3,47

Senegal
Pop / R&B
Label: Konvict

1. Right Now (Na Na Na) (4:00)
  2. Beautiful (5:13)

met Colby O'Donis en Kardinal Offishall
  3. Keep You Much Longer (4:20)
  4. Troublemaker (3:57)
    met Sweet Rush
  5. We Don't Care (4:16)
  6. I'm So Paid (4:23)

met Lil' Wayne en Young Jeezy
  7. Holla Holla (3:00)
    met T-Pain
  8. Against the Grain (4:04)
    met Ray Lavender
    met David Guetta

avatar van Arrie

geplaatst op 30 september 2009, 23:14 uur, permalink
LangeBroek1 schreef:
Enige nummer dat ik kan waarderen is 'I'm so Paid', en dat is eigenlijk voornamelijk om de goede features.

Lil Wayne en Young Jeezy... *:|*
Dan moet wel héél erg zijn, die drie samen...

avatar van Frisoboei
geplaatst op 3 november 2009, 17:29 uur, permalink
Titmeister schreef:
Tsja, voor zo ver vervelende piepstem, pretenties van de artiest, kinderlijke teksten, slechte productie en slappe beats geen argumentatie zijn voor mijn score
verwacht je soms een 20 pagina's lang rapport over dit album?

Verder spreek je jezelf nogal tegen: eerst durf je te wedden dat ik niet één keer heb geluisterd, daarna haal je aan dat ik het 3x heb geluisterd (wat helaas ook zo is). Als je altijd zo makkelijk weddenschappen aangaat, ben je vast geen rijk man... Tenslotte bepaal jij (gelukkig) niet waar ik wel of niet op stem. Ik stem enkel op albums waar ik ook daadwerkelijk naar heb geluisterd, al dan niet vrijwillig. Ik leg hier uit, dat ik nog wel eens geconfronteerd word met albums waar ik helemaal niets aan vind. Dat betekent dat ze een lage score van mij krijgen en hoewel ik het meestal niet de moeite waard vind om die score ook te onderbouwen, heb ik dat hier wel gedaan. Als jij je persoonlijk aangevallen voelt door mijn mening, dan is dat jouw probleem...

Die stem kan je irritant vinden ok, maar slechte beats en slechte productie? WTF!

Echt een meesterlijk album, ook al zijn de teksten soms wat simpel.

avatar van hoi123

geplaatst op 20 november 2009, 18:05 uur, permalink
Wat een slecht album.. De tekst slaat nergens op en je wordt helemaal gek van zijn stem. Beatiful is dan nog beluisterbaar, maar de rest is helemaal bagger. 0,5*

avatar van Kid
geplaatst op 6 december 2009, 23:28 uur, permalink
@Hoi

Wat een slechte beargumentering zeg.. en dan een 0,5?* stem dan gewoon niet...

geplaatst op 8 december 2009, 22:19 uur, permalink
hoi123 schreef:

Beautiful vind ik juist irritant kwa stemgeluid. Maar voor de rest zitten er toch aardig wat mooie nummers tussen.

geplaatst op 16 januari 2010, 0:34 uur, permalink
Een redelijk album dat da toets der kritiek kan doorstaan.
Bepaalde teksten hebben het karakter van een verveelde dertiger in een relatie-crisis en midlife crisis. En van een dertiger die na een echtscheiding en alimentatie met een nieuw scharreltje aan de haal is.
Sommige teksten zijn wel erg recht toe recht aan niets aan de hand teksten. Melodielijnen zijn erg catchy en aanstekelijk---dat is aan mijnheer Tuinfort ook wel toevertrouwd---maar hebben bij tijd en wijle soms ook wel een erg dreinerig monotoon gehalte.Ook de instrumentale begeleiding had wat minder kaal en flets gekund.Een paar percussionisten en een bassist en gitarist zou geen overbodige luxe zijn geweest. Akon is zelf een buitengewoon getalenteerde zanger met een hele bijzondere zangstem waar je maar net van moet houden. Alleen jammer dat hij qua zang soms wel erg steeds hetzelfde kunstje opvoert.

geplaatst op 16 januari 2010, 0:39 uur, permalink
Een vrolijke leuke cd met vrolijke luisterpop die oppervlakkig is,maar dan wel oppervlakkig op een prettige manier. Prettig in die zin dat het ondanks het hoge TMF-breezer gehalte toch op een acceptabele manier emotioneel geloofwaardig weet over te komen. Wat meer afwisseling in zang en melodielijnen,en wat minder saaie en risicoloze arrangementen wat instrumentale begeleiding betreft zou voor een volgend album wel prettig zijn

geplaatst op 8 maart 2010, 19:25 uur, permalink
Hele goede cd, hij heeft een goede stem waar hij veel kanten mee op kan. Dat house achtige is wel goed

avatar van maxinator

geplaatst op 8 maart 2010, 20:08 uur, permalink
Wat een bizar hoog gemiddelde heeft dit

avatar van p-azz
geplaatst op 12 april 2010, 17:13 uur, permalink
goed album, zitten lekkere nummers tussen zoals: Holla Holla, Sunnyday en nog wel meer.

De Schaafkaas
geplaatst op 10 mei 2010, 9:05 uur, permalink
maxinator schreef:
Wat een bizar hoog gemiddelde heeft dit

Misschien omdat het gewoon lekker klinkt?

avatar van maxinator

geplaatst op 4 juni 2010, 18:42 uur, permalink
misschien niet?

avatar van kingofmusic
geplaatst op 12 oktober 2010, 0:54 uur, permalink
een album waar akon nog normaal zat te zingen met zijn normale accent,, maar nu overdrijft hij zijn accent echt veels te veel en hij gebruikt nu ook te veel van dat autotune....

avatar van hoi123

geplaatst op 13 oktober 2010, 17:49 uur, permalink
Kid schreef:
@Hoi

Wat een slechte beargumentering zeg.. en dan een 0,5?* stem dan gewoon niet...

Excuseer, ik was net nieuw op MuMe en nog niet erg goed in beargumenteren.

Om het nu dan eens goed te beargumenteren waarom dit album tot in de eeuwigheid de minimale score van mij zal krijgen.

De stem van deze man is in ieder geval echt vreselijk.
Ongelooflijk irritant, overbewerkt piepstemmetje waar ik meteen al de zenuwen van krijg. En dan zingt hij over minstens even slechte beats, die gemaakt zouden kunnen zijn door een kleuter in 1990 op een speelgoedsynthesizer.
Eigenlijk gewoon lachwekkend.

Maar die tekst! Jezus, wat een belachelijk standaarde teksten!
Stuk voor stuk hebben ze hetzelfde thema. Liefde voor zijn oh zo hotte baby.
Allemaal ook zo cliché mogelijk, met mierzoete en aalgladde melodie erbij, ik vraag me echt af waar dit album voor gemaakt is. Niet voor de beats, niet voor de melodieën, niet voor de teksten, niet voor de diepgang.
Enige wat overblijft is geld.

En dat is precies mijn punt.
Dit album is een schoolvoorbeeld van muziek gemaakt om te scoren. Passieloos, zonder diepgang of überhaupt goede structuren en/of melodieën, alleen maar bedoeld om heel veel geld mee te verdienen en twaalfjarige meisjes met een beugel op te laten dansen. En daar heb ik een ongelooflijke hekel aan.

En geloof me, ik heb dit album meerdere malen beluisterd, in de periode dat ik de top-40 volgde. En ik kan nu objectief verklaren dat dit album pure prut is.
Waarom dan niet stemmen? Een krappe 0,5*, niet eens voor de moeite.

avatar van Gloeilamp
geplaatst op 25 april 2011, 15:49 uur, permalink
Wat een hoog gemiddelde

avatar van Style.Girl
geplaatst op 3 juli 2011, 20:18 uur, permalink
Ik vind Akon eigenlijk helemaal niet zo leuk, maar dit album vind ik eigenlijk heerlijk! Heb het al heel lang niet meer geluisterd en het is ook al een tijdje oud.

1.Right Now (Na Na Na) (4:00) - 5 Geweldig nummer!
2.Beautiful (5:13) - 5*
12.Over the Edge (4:26) - 2,5*
13.Freedom (4:15) - 3,5*
14.Clap Again * (5:11) - 3*
15.Sexy Bitch * (3:14) - 4,5*

Ik rond mijn cijfer gewoon af op een 4,5* De beoordeling van de nummers heeft dus niks te maken met de gehele beoordeling van het album.

@Gloeilamp, dat komt omdat het gewoon een geweldig album is

avatar van Booyo
geplaatst op 1 februari 2012, 13:34 uur, permalink
3 favorieten kiezen? Onmogelijk. Wat een bagger album, en wat een ridicuul hoog gemiddelde inderdaad. Ik heb een hekel aan de stem van Akon, als mensen deze wel fijn vinden, vooruit. Maar vooral de beats: wat een inspiratieloze zooi.

avatar van Gloeilamp
geplaatst op 1 februari 2012, 15:16 uur, permalink
Style.Girl schreef:

@Gloeilamp, dat komt omdat het gewoon een geweldig album is

Ach natuurlijk, dat zal het zijn

avatar van Illmaticly Ill
geplaatst op 22 maart 2012, 20:50 uur, permalink
Haha heerlijk dat gehaat hier op Akon, vooral de reactie van hoi123 _O^. Maar goed daar kan ik me eigenlijk wel bij aansluiten, alhoewel ik de stem van Akon niet heel erg irritant vind. Maar de rest wat hoi123 beschrijft kan ik me wel in vinden. Waar zijn eerdere albums nog matig zijn, is dit werkelijk een en al (commerciële) HipPop/R&B troep. 1*

avatar van KILLERBEE99
1,5
geplaatst op 12 januari 2013, 18:13 uur, permalink
Z'n eerste 2 albums vind ik wel aardig, maar dit vind ik echt helemaal niks.