Van Halen - Best Of, Volume 1 (1996)

Label: Warner Bros.

1. Eruption (1:44)
  2. Ain't Talkin' 'Bout Love (3:49)
  3. Runnin' with the Devil (3:36)
  4. Dance the Night Away (3:07)
  5. And the Cradle Will Rock (3:34)
  6. Unchained (3:30)
  7. Jump (4:03)
  8. Panama (3:33)
  9. Why Can't This Be Love (3:48)
  10. Dreams (4:53)
  11. When It's Love (5:40)
  12. Poundcake (5:22)
  13. Right Now (5:23)
  14. Can't Stop Lovin' You (4:09)
  15. Humans Being (5:09)
  16. Can't Get This Stuff No More (5:15)
  17. Me Wise Magic (6:07)
Vreemde gewaarwording om Eruption niet over te horen gaan in You Really Got Me.

loserkid
wow van halen rules, das één vd beste gitaristen ooit maar er zijn er wijzere

avatar van Black Math
Why can't this be love vind ik toch zo'n schijtnummer. De nummers met David Lee Roth stijgen toch boven de Sammy Hagar nummers uit.

avatar van Kos
Kos
Black Math schreef:

Why can't this be love vind ik toch zo'n schijtnummer.
1 van de betere Van Halen nummers vind ik .

(Van degenen die ik ken dan).

Ken er veel, en Why Can't This Be Love is ook super!

avatar van Black Math
Het gaat ook om de teksten. Als er in een tekst het woord liefde voorkomt, vind ik het al snel een klote tekst. Ain't talkin' 'bout love vind ik ook een klote tekst, maar dat nummer heeft een fantastische riff wat heel veel goed maakt.

DutchViking
Ik vind vooral de nummers met David Lee Roth uitstekend. Ik ben nooit een grote Hagar-fan geweest, maar ik moet wel zeggen dat bijvoorbeeld Dreams, When It's Love en met name Poundcake toppertjes zijn. Ik vind het jammer dat het fantastischce album Balance maar met één nummer vertegenwoordigd is. Al bij al een uitstekende verzamelaar, hoewel ik de vorig jaar verschenen compilatie (dubbel-cd) beter vind.

avatar van Lamontagne
Me wise magic is de nieuwe op dit album maar ook 1 van de betere VH composities geweldig nummer alles klopt eraan

avatar van notsub
Bij deze verzamelaar twijfel ik nog of ik toch niet liever gewoon de eerste drie of vier albums moet gaan aanschaffen. Hoe ouder hoe beter geldt voor mijn Van halen beleving, dus met deze chronologische verzamelaar is het vooral genieten tijdens de eerste nummers. Enkele favorieten ontbreken hier toch duidelijk, maar desondanks is het een lekker setje nummers.

avatar van vielip
Wat een geweldig logo heeft deze band toch!!!

PriestMaiden
Destijds gekocht voor de Hagar-nummers omdat die albums minder gemakkelijk te verkrijgen zijn. Er ontbreekt wel het één en ander op dit album maar de songs zijn allemaal wel Van Halen classics natuurlijk.

avatar van Bollieblauw
Me Wise Magic en Humans Being zijn twee wereld tracks en inderdaad bij het beste wat de heren DLR en Sammy Hagar met de band hebben gedaan. Can't Get This Stuff No More is net iets minder maar nog steeds bijzonder goed. En ook ik mis hier te veel krakers op. Geen Mean Street, Aftershock of Hot Fot Teacher? Boeh!!!!

avatar van haythijs
Eens Bollie. Toen Twister ( de film) uitkwam en ik het nummer Human's being daarin hoorde, dacht ik : Wow! Dus was erg blij dat deze track hierop voorbij kwam en ook Me wise magic vind ik super.
Die songs die jij mist, miste ik hier ook op. Nu zijn er dant wel meer waarvan ik niet bgreep dat ze de tracklist niet hadden gehaald. Don't tell me een Finish what you started waren zelfs hitsingles waarvan ik niet begreep waarom ze hier niet op gezet werden. En die plaats ik als songs onder de door jou genoemde VH klassiekers.
Wat dat betreft is de andere verzamelaar Best of Both worlds weer vollediger, maar deze deel 1 heeft tenminste een chronologische volgorde. Persoonlijk vind ik dat dan weer prettiger.

avatar van gigage
Deze Best Of is fijne retrospective van een alom gerespecteerde hardrock band. De samenstelling is gebaseerd op succesvolle (airplay) singles in de VS plus 3 niet eerder op elpee/cd verschenen songs. Runnin with the devil was eigenlijk alleen in Nederland een grote hit (pas in 1980 overigens) en samen met jump en why can't this be love zijn dit de bekendste songs van het album. Gelukkig ontbreken de Cover songs (zoals oh pretty woman) en overbodige livetracks. Helaas ook Hot for the teacher, blijkbaar niet zo'n grote hit als ik zelf dacht. En ook helaas niet aanwezig is Don't tell me what love can do, die zelfs hier de top 40 gehaald heeft al weer bijna 20 jaar geleden. De drie extra tracks om de zeer tijdelijke terugkeer van dl roth te vieren maken het album voor de VH fans weer interressant. Gevolg: 3x platinum in de US.
Ondertussen krijg ik het gevoel dat meneer Eddie als koning in het grote Van Halen landgoed zit opgesloten in een eigen wereld. Een album als dit doet toch wel weer verlangen naar meer...

avatar van iggy
Bollieblauw schreef:

Humans Being vind ik zelfs een van de beste Van Hagar nummers ooit. Eddie staat me daar toch een partij te spelen zeg !!! Volgens eigen zeggen doet hij een twister na op zijn gitaar. Kijk maar eens naar dat interview op YouTube. Van Halen brothers 1996 on Dutch Veronica TV for Twister ...
Ook de 2 nieuwe nummers met Roth zijn zeer zeker te pruimen.

avatar van gigage
iggy schreef:

Deze Van Halen brothers 1996 on Dutch Veronica TV for Twister Soundtrack dus. Gewoon in het Nederlands.

avatar van iggy
Precies.

avatar van vielip
Gaaf om te zien hè! Wat waren het toen nog gewone toffe gasten. Als je deze beelden ziet kun je je er eigenlijk niks bij voorstellen wat voor eikel Eddie tegenwoordig schijnt te zijn...

avatar van CASINO BOOGIE2
Heb deze CD ook weer eens uit de kast getrokken. Ik heb de editie met de verknipte Runnin'WIth The Devil, wat daar ooit de bedoeling van was..

Ik heb deze gekocht voor de extra tracks. Me Wise Magic is echt een DLR topper. Voor de rest een leuk album voor in de auto, samen met VH1