Epitaphe - Syndrome (1983)

Frankrijk
Label: Autoprod

1. L'Écume de Mes Regrets (3:32)
  2. In the Castle (4:22)
  3. La Joie (3:39)
  4. Apear (4:45)
  5. Afraid to Die (3:05)
  6. Out of Time (2:55)
avatar van azra
Epitaphe - Syndrome.
Het bandje is Frans, maakt duidelijke coldwave/darkwave en is volgens mij een van de eerste (en een van de beste) die er ik ooit gehoord heb. Informatie over deze band is bijna zeldzaam en de grootste vraag die in mij op komt tijdens het beluisteren is waarom niet meer mensen deze plaat kennen en waarom deze band niet verder is gegaan in de muziekwereld.
Maar dat zijn vragen waar ik waarschijnlijk misschien met geluk pas over jaren antwoord op zal krijgen.
Het wonderlijke, zoals ook bij FN is, is dat ookal worden er stukken in het Frans gezongen dat het evengoed heerlijk wegluisterd. Er heerst een sfeer van duisterheid maar alsof de zang ook op afstand staat en gezongen wordt. De zang is niet heel geweldig, de stem van de zanger is wel leuk, maar in een andere band zou het waarschijnlijk helemaal niet passend zijn. En dit alles wordt begeleid met vakmanschap en talent, de bandleden zijn geschapen om samen muziek te maken want het plaatje is ideaal.
Het 3e nummer doet me een beetje denken aan Joy Division, waarom weet ik niet precies. Het 5e nummer is hét nummer van de plaat voor mij. De tekst is pakkend, en het is gewoon .... (ik heb er even geen woorden voor)

Later kom ik hier zeker nog op terug.

avatar van reptile71
En nu ben ik nieuwsgierig...

edit: Leuk plaatje!

avatar van reptile71
Ik snap helemaal wat je bedoelt, azra. Dit is gewoon een heel mooi geproduceerde darkwave plaat: alles klopt eraan. Luister deze voor de grap eens na The Longfield Battle van FR, dan hoor je goed hoe slecht die plaat van FR is geproduceerd (dat is jammer want het neemt veel luisterplezier weg).
Deze zanger past ook perfect bij de muziek, maar alles is sowieso in evenwicht op deze plaat.
Deze EP is alleen in beperkte oplage op vinyl uitgebracht volgens mij. Ik zag er 1 te koop staan voor $381,- Zeer zeldzaam dus, daarom moet dit in dit geval mogen.