Missy Elliott - Under Construction (2002)

Hip-Hop / R&B
Label: Elektra

1. Go to the Floor (5:06)
  2. Bring the Pain (2:59)

met Method Man

3. Gossip Folks (3:54)

met Ludacris

4. Work It (4:58)
  5. Back in the Day (4:55)

met Jay-Z

6. Funky Fresh Dressed (3:56)

met Ms. Jade

7. Pussycat (4:32)
  8. Nothing Out There for Me (3:05)

met Beyoncé

9. Slide (3:43)
  10. Play That Beat (3:02)
  11. Ain't That Funny (2:48)
  12. Hot (4:09)
  13. Can You Hear Me (4:29)

met TLC

14. Work It [Remix] * (4:59)

met 50 Cent

avatar van Sammy
Vette beats en lekker felle rap, maar dat geneuzel tussendoor: ik krijg er kippenvel van zo geforceerd. bah. 3.5*

avatar van Cath
whooo. wat een berichten:P
euhm, ja in mijn herrineringen is het wel een lekker album. Maar ik ben hem kwijtgeraakt ( zoals het lot van veel van mijn albums..) dus... euhm.. ja.

Vergo
Favoriete Missy E album:
Work It - Gossip Folks - Funky Fresh Dressed om maar wat te noemen

Electro_
Waarom staat bij Pussycat geen tijd? Die stond bij mij op de single van Work It. Gossip Folks (met Ludacris) vind ik ook wel een lekker nummer. Ook allemaal iets beter dan The Cookbook, ik geef het 3*

avatar van Reijersen
Geinig cd'tje. Gewoon erg onderhoudend zoals Missy vaak is met haar cd's. Vaak fijne beats en veel grappig toevoegingen.

3,5 ster.

old skool timbaland altijd een 5 missy elliot altijd leuke clips en funny teksten 5

avatar van KILLERBEE99
Paar leuke nummers, maar allemaal niks bijzonders.

avatar van Angelo
Tot dan toe haar minste album. Elliott en Mosley trachtten om een album te creëren dat vooral de old school soul en hip-hop zou moeten representeren, uiteraard dan wel in een hedendaags jasje, maar uiteindelijk is dat niet helemaal gelukt (de gekozen samples komen bijvoorbeeld niet zo goed tot hun recht). Je hebt natuurlijk de twee singles, Work It en Gossip Folks, die productioneel nog steeds vrij vooruitstrevend klinken en absoluut 't beste van Elliott laten horen, maar zodra deze nummers voorbij zijn gekomen, raakt het album in een slop. Wat je dan nog overhoudt, zijn hoogstens drie - niet meer dan redelijke - overblijfselen in de vorm van Slide, dat met z’n steeds herhalende basgitaar best een verslavend deuntje is, en in het beste geval nog Funky Fresh Dressed en Play That Beat. Een tweetal afwijkende nummers, ik doel op het R&B-gerichte Pussycats en 't dance/clubachtige Ain’t That Funny zijn echt op alle fronten ondermaats en hadden de tracklist niet eens mogen halen. De gastartiesten falen eveneens om een leuke bijdrage te leveren; vooral Beyoncé irriteert mateloos met d'r zeikerige uithalen. Enkel Ludacris is een meerwaarde op Gossip Folks. Tot slot is het gepraat aan het begin of aan het einde van sommige nummers volkomen nutteloos, was het niet nodig geweest om in bijna ieder nummer ”this is a Missy Elliott exclusive” te vermelden, en is het veelvuldig “eren” van overleden artiesten als Aaliyah, Left Eye, Big Pun, Biggie, 2 Pac op een gegeven moment ook wel erg overdreven en geforceerd dramatisch. Under Construction had dan ook beter under construction kunnen blijven.

avatar van Booyo
Sammy schreef:
dat geneuzel tussendoor: ik krijg er kippenvel van zo geforceerd. bah.

Echt verschrikkelijk inderdaad. Sowieso een waardeloze plaat, alleen Bring the Pain is de moeite waard.

avatar van Johnny Marr
De eerste CD die ik heb aangekocht met m'n eigen zakgeld, zo'n 8 jaar geleden schat ik. Dat was in de Free Record Shop (RIP ) van het Belgische Roeselare, ik weet het nog goed. Vandaar dat ik al even wil melden dat dit album sowieso 0,5* jeugdsentimentbonus krijgt.

Het album start goed met de eerste 6 nummers, maar mondt al vrij snel over in middelmatigheid. Ooit vond ik dit geweldig, maar nu kan ik het album moeilijk helemaal uitzitten. De voorganger "Miss E...So Addictive" zit dan toch wel veel beter in elkaar.

Ludacris is geen rapper die ik goed kan verdragen, en Jay-Z biedt echt niks van toegevoegde waarde op Back In The Day. Method Man vind ik hier verreweg de beste gastartiest, hij komt vrij hard op 'Bring The Pain'.

Nog een flater van dit album: de remix van Work It, die niet als bonustrack maar gewoon standaard op dit album staat. 50 Cent doet het niet eens zo slecht als over het algemeen wordt aangenomen, vind ik dan toch, maar een remix van een albumtrack standaard op het desbetreffende album plaatsen als afsluiter? Hmmm, dat vind ik niet echt OK.

"Can You Hear Me" met TLC op het einde had beter de echte afsluiter geweest, dat nummer vind ik nog een klein lichtpuntje ondanks de wel erg cheesy tekst, maar ik kan me er op de één of andere manier niet echt aan storen. Maar dan komt dat irritante gepraat/genamecheck weer op het einde, dat de heerlijke sfeer uiteindelijk toch weer verziekt. Erg jammer. Niet echt geslaagd te noemen, dit album, vandaar misschien de titel "Under Construction"?...