Krezip - Best Of (2008)

Label: Sony

1. Plug It in & Turn Me On (3:41)
  2. Go to Sleep (4:00)
  3. I Would Stay (3:52)
  4. Won't Cry (3:16)
  5. Out of My Bed (3:30)
  6. All Unsaid (3:08)
  7. I Apologize (3:07)
  8. Don't Crush Me (3:49)
  9. Play This Game with Me (4:01)
  10. All My Life (3:37)
  11. Everybody's Gotta Learn Sometime (4:27)
  12. You Can Say (3:03)
  13. In Her Sun (Stupid) (3:09)
  14. That'll Be Me (2:56)
  15. Everything and More (4:06)
  16. Let's Take It Slow (3:42)
  17. Sweet Goodbyes (3:12)
0,5
Goh, dat was best een aardig schoolbandje, Krezip. O, was het geen schoolbandje dan? Volstrekt middelmatige meuk, zeggen we dan!

te gek dit album over 2 daagjes heb ik hem!!!

Als echte Krezip fan ben ik niet volledige objectief (niet dat je dat bent want het is altijd je mening xD), maar ik vind dit een geweldige CD! Ik heb de live-versie met de dvd van HMH (waar ik bij was) en die is gewoon super leuk. De nieuwe nummers zijn ook erg leuk, echt een toppertje!

0,5
Vreschelijk lelijke muziek dit. Schimpele schoolbanddeuntjesch. U kent het wel, zangersch schudt ruig met haar hoofd en houdt ondertusschen de microfoon naascht zich, onderwijl ze wild met haar benen schudt. Asschertieve vrouwen"rock", vrouwen mt een mening, zoalsch dat ze hun vriendje uit hun bed willen trappen, want het isch een klootzak. Prachtig gevangen in tekschten van puber-niveau Engelsch.

Wat overigensch ergerlijk isch, isch het feit dat dit schijtgroepje door isch gebroken met een prachtig ontroerende ballade, incluschief piano en pubertekscht. Daarom moeten er meer van zulke nummersch gemaakt worden, want dan schoren ze misschien wel hitsch. Zachtjesch en navoelbaar, want het moet ontroeren uiteraard. Het huilen schtaat mij nader dan lachen moet ik toegeven, maar zo isch het vascht niet bedoelt.

Wat doet men verder? Innoveren door met The Killersch te flirten, en als iets wel een kutband isch, afgezonderd van Krezip zelf, isch dat dusch The Killersch wel. Plug It and Turn Me On isch dan ook een kutnummer van hier tot Tokio. Dieptegang is een viesch woord voor deze opportunischtische vakkenvullersch, bekruipt mij dan.

Erg dat ze geschtopt zijn? Zet de pausch geregeld een naald heroïne in zijn arm, in de kleedkamer van Madonna?

avatar van Reint
Hmm, kan het grotendeels wel vinden in je review, Slowgaze.

avatar van james_cameron
Prima verzamelaar; toch wel jammer dat de band niet meer bestaat. Pretentieloze, prettige popmuziek. Vrijwel alle leuke nummers staan op dit album, plus een paar nieuwe liedjes.

avatar van barrett
1,5
Na 4 cd's al een best of uitbrengen is wel wat vroeg, zijn ze uitvertelt?

0,5
Ze zijn gestopt, naar ons aller vreugde.
Overigens is een titel als "Het minst beroerde" wat meer op zijn plaats denk ik. Ik word er in elk geval niet vrolijk van.

avatar van Gatver
Begin je net een beetje fan te worden, houden ze ermee op! Leuk hoor...

Demon99
M'n vader heeft em gekocht en vind het vermakelijk. Ik vind dat ze wel leuke nummers hebben en dat wijf kan wel zingen maar verder is het niet heel veel speciaals.

0,5
Die teksten zijn gewoon duidelijk opgesteld met een woordenboek en een lijst zinnetjes Engels. Een belediging voor het songschrijverschap, al die clichématige paradoxen ("everything and more"), hyperbolen en uitdrukkingen.

Een bloemlezing uit de prachtige poëzie van die zingende orc:
"For all the times , for all the cries,
for all the pain I've caused, I apologize"

"She hears his voice
But she doesnt really listen
It's all just noise, filling the air "

Mooi opgezocht in het woordenboek Nederlands-Engels hoor.

Ajo, jij kan toch ook niet normaal Nederlands schrijven, met al je -sch?

0,5
Drank doet gekke dingen met je en bovendien is archaïsch taalgebruik altijd hip, ironisch genoeg.

Misterfool
ik heb toch iets meer met neologen. flapperoren. mensenland etc. anyway dit overjarige puberbandje heb ik gelukkig nooit hoeven meemaken.

avatar van barrett
1,5
Tja muziek is voor alle leeftijden zeker...

avatar van LucM
Ach, Krezip met hun schoolmeisjes-Engels vond ik in het begin nog charmant en oprecht klinken, maar nadien ben ik ze niet meer gevolgd wegens in herhaling vallen. Maar ik kon dit veel beter aanhoren dan bv. Kane.
Krezip presenteerde zich ook als een schoolbandje zonder pretenties.

Niet alles is even sterk, maar er zit genoeg moois tussen.

avatar van PEN15
Hmm, ik kan je geen ongelijk geven. Even tot en met 10 tellen, mijn reactie bij hun eerste album blijft staan. Je kunt je niet voorstellen wat er door me heen ging als hun muziek op de radio kwam. Ik had zin om iedereen te bijten en met alles dat niet vast genageld of gespijkerd zat te gaan gooien.

the x
PEN15 waar ben je nu allemaal mee bezig, de hele collectie krezip afkraken? als je het zo slecht vind stop dan gewoon bij 1 album en ga niet iedereen lopen uitdagen tot een reactie. dit is al het zoveelste krezip album wat je aan het afkraken bent.

avatar van musician
Dit is de enige cd die ik heb afgeluisterd van Krezip, daar laat ik het ook bij.

Soms moet je op iets oudere leeftijd durven erkennen dat in ieder geval sommige werkjes niet meer tot de basis van je cd-collectie zullen worden toegelaten.

Hier zakt Krezip met veel te zoete, lieftallige nummers bij mij door het ijs. Ik had de cd ook gewoon bij mijn zoon van 13 op zijn bureau moeten laten liggen.

avatar van Demon.
Damn, na 2 keer luisteren begint dit album echt te zuigen!

avatar van vork666
Tschja, ik moescht ook even door al die sch's heen lezen, kan me voorstellen dat iemand het irritant vindt
Wel een leuke recensie, ik luister nu toch maar "I Apologize", uit nieuwsgierigheid: ik dacht even dat deze muziek nog best als achtergrond dienst kon doen, totdat dat mens harder begon te schreeuwen. Lijkt een soort zwaar gemutileerde versie van Blackbird (van de Beatles) met een standaardzangeres die er krom Engels overheen brult.

Wat onvriendelijke berichten verwijderd.

avatar van tnf
tnf
Typisch schoolbandje scoort megahit met een liedje dat - inderdaad - klinkt als de uitkomst van een (eindexamen-)project van de muzieklessen op de middelbare school. De typische tedere ballad die het zo goed doet als je hem opvoert voor alle ouders in de aula van de desbetreffende middelbare school; de hele ruimte tot tranen geroerd. Ergens wel charmant, maar écht inpakken heeft het me nooit gedaan.

(Overigens heb ik het betreffende deuntje, I would stay, inmiddels zo vaak gehoord dat ik de neiging krijg pennen tegen de muur te gooien als het weer eens komt.)

Nou ja, het sloeg aan, en toen moest er de ene na de andere van hetzelfde soort uitgeperst worden. De productie werd gladder en gladder, en geloofwaardiger werd het er niet op.

Dat dat schoolbandjes-imago op een gegeven moment steeds lastiger vol te houden was, en Jacqueline metamorfoosde van tomboyish in een peroxide-pop in roze jurk, ondertussen Plug it in & turn me on zingend (wat me op een vreemde manier aan Avril Lavigne deed denken), zoiets was te verwachten. Maar toen vond ik het zelfs nog minder geloofwaardig worden. Té gestileerd.

(T'is ook nóóit goed...)

Nee, nooit m'n band geweest, dit. Als ik deze lijst liedjes zo onder elkaar zie staan, vind ik het maar een zouteloos geheel, hoe professioneel gemaakt ook. Won't cry vind ik nog wel aardig.

host
Quote:
What's wrong with being overrated?
What's wrong with being oooover-hated?

Thekillers87327
Slowgaze schreef:

Totaal niet serieus te nemen deze review
Ik ben ook geen grote fan van Krezip maar je kunt toch moeilijk ontkennen dat ze wel een paar goede nummers geschreven hebben.
En dat je onvoldoende geeft kan ik inkomen, maar een 0,5? 0,5 is echt voor geschreeuw en gekrijs dat niets met muziek te maken heeft.
En wat verassend, je basht the killers weer. Niks nieuws.

avatar van Queebus
1,5
Ik heb deze cd maar geen idee hoe ik er aan ben gekomen. Vind er weinig aan om niet te zeggen tenenkrommend en DIE HIT kan ik niet meer horen.