Doris Day - Latin for Lovers (1965)

Label: Columbia

1. Quiet Nights of Quiet Stars (Corcovado) (2:54)
  2. Fly Me to the Moon (In Other Words) (2:33)
  3. Meditation (2:55)
  4. Dansero (2:23)
  5. Summer Has Gone (2:16)
  6. How Insensitive (Insensatez) (3:35)
  7. Slightly Out of Tune (Desafinado) (2:50)
  8. Our Day Will Come (2:44)
  9. Be True to Me (Savor a Mi) (3:05)
  10. Perhaps, Perhaps, Perhaps (Quizas, Quizas, Quizas) (2:32)
  11. Be Mine Tonight (Noche de Ronda) (3:23)
  12. Por Favor (2:24)
Volgens mij heb ik dit album ooit opgezocht, omdat ik ooit op vakantie was en Perhaps, Perhaps, Perhaps hoorde in een koffiebar, nadat ik de twee nachten ervoor niet of nauwelijks had geslapen in de nachttrein. In zo'n situatie, op de vroege ochtend, is dit wel ideale muziek. Rustige liedjes om bij wakker te worden. En Perhaps, Perhaps, Perhaps is ook wel leuk als je ooit de serie Coupling hebt gevolgd.

Verder zijn dit toch tamelijk matige uitvoeringen van bekende liedjes uit Latijnsamerika (afgezien van Fly Me to the Moon dan). Ideaal decor als je aan het werk bent, maar niet spannend genoeg om actief naar te luisteren. Dan zet ik liever een echte bossa-plaat op.