C.R. Avery - Magic Hour Sailor Songs (2007)

Canada
Hip-Hop / Blues
Label: Bongo Beat

1. The'Boxer Who Just Returned from London (4:02)
  2. New Stanzas for Amazing Grace (2:57)
  3. Planet Boiler Room (5:04)
  4. Rings a Bell (0:10)
  5. Slave Lake Blues (5:25)
  6. Hell of a Hotel of Harm (4:35)
  7. Moxie (0:13)
  8. Down at the Cafe (6:14)
  9. Birdcage (6:36)
  10. Black Bible Night (5:29)
  11. President of Ottawa (0:10)
  12. Prime Minister's Chair (5:48)
  13. The Ballad of Charlie Parker and Patsy Cline (8:22)
pretfrit
indrukwekkend album van een artiest waar we waarschijnlijk nog veel van gaan horen.

Waarom? Omdat er hier sprake is van een volledig eigen uniek geluid. Een mengeling van blues, hiphop, spoken word, jazzy, americana...een beetje Tom Waits maar dan toch weer totaal anders. Strakke songs en pakkende teksten en dat vernieuwende maken het een album waar in de toekomst met terugwerkende kracht vol bewondering over gesproken gaat worden..

Overdreven? probeer hem maar eens

avatar van Woody
Ben het met je eens pretfrit. Ik had "down at the cafe" ook al in het steunfonds topic geplaatst en die belande direct in de erelijst. Ik denk dus inderdaad dat hier een hoop mensen blij van kunnen worden.

Jammer wel dat het een 2007 album is anders had hij nog weleens hoog in mijn einde jaarlijst kunnen eindigen.

Dit filmpje geeft een goede indruk van zijn mengeling van genre's en sound:

avatar van siepie
Woody schreef:

Inderdaad. Ik kom er net achter bij het invullen bij mijn TOP 2008 lijstje

avatar van oruiz
ja uniek is het zeker, maar ik zit gewoon niet te wachten op ruim drie kwartier spoken word. 10 minuten is leuk, maar dit is gewoon te veel. Sorry Avery, ik had het ook liever anders gezien. Daarom vind ik Down at the Cafe veruit het leukste nummer (is het toeval dat hij hier juist helemaal niet uniek is, en gewoon Tom Waits nadoet dat ik het daarom zijn beste nummer vind?)

avatar van Daglish
Uniek!!

pretfrit
oruiz schreef:

Natuurlijk...smaken verschillen en ik snap wat je bedoelt. Vind het zelf ook niet echt boeiend om nu eens een lekker spoken word album op te zetten...Toch wil ik even melden dat C.R Avery wel op een zeer muzikale en pakkende manier "spoken word" toepast.

avatar van heicro
Zeer afwisselend is dit album qua composities en uitvoering. Hierdoor vind ik een flink deel zeker niet fraai.
Spugen in de microfoon om hiphop geluiden te produceren is niet aan mij besteed, evenals het zg. "spoken word".
Ik wil muziek horen en dat hoor ik te weinig op dit album.
Gelukkig staan er ook nog een tweetal juweeltjes op nl. "Black Bible Night" en "Planet Boiler Room".