Lords of Acid - Farstucker (2001)

Belgiƫ
Electronic / Rock
Label: Antler-Subway

1. Scrood Bi U (4:41)
  2. Lover Boy / Lover Girl (3:14)
  3. Rover Take Over (3:37)
  4. Pain & Pleasure Concerto (1:44)
  5. Slave to Love (3:24)
  6. Sex Bomb (3:33)
  7. Take Off (1:05)
  8. Stripper (3:36)
  9. Lucy's Fucking Sky (6:26)
  10. (A Treatise on the Practical Methods Whereby One Can) Worship the Lords (3:46)
  11. A Ride with Satan's Little Helpers (1:34)
  12. Feed My Hungry Soul (4:19)
  13. I Like It (2:56)
  14. Surfin Muncheez (1:35)
  15. Get Up. Get High (4:08)
  16. Dark Lover Rising (1:32)
  17. Kiss Eternal (4:28)
  18. Lick My Chakra (1:23)
  19. Glad I'm Not God! (3:33)
  20. Get Up and Jam (4:02)
Een van de beste albums ooit

avatar van ravenstein
Toen deze uitkwam ben ik hem gaan beluisteren in de FNAC en was meteen onder de indruk. Zo van "WAW, deze schaf ik me meteen aan!! Waar is de kassa?"
Thuisgekomen, CD in de CD-speler gestoken, 3-4 maal beluisterd en dan tot de vaststelling gekomen dat hier helemaal niks WAW aan is.
Het klinkt flashy, cool en men wil het zelfs een beetje ranzig maken door de verwijzingen naar SM, maar eigenlijk is dit een braaf en onschuldig plaatje.
Men probeert indruk te maken met element die we kennen van groepen zoals oa Think about Mutation, Ministry, KMFDM en Chemlab. Onze Maurice mengt daar nog wat dance-invloeden onder en klaar is "Farstucker".
Deze cd in 1 woord?
Fake.

Aan dit album is absoluut niets fake aan.
U bent zelf fake!

avatar van Facedown
Respecteer een beetje de mening van Ravenstein aub

PS ik vind het zelf ook een geweldig album

ravenstein schreef:
Deze cd in 1 woord?
Fake.

Mijn excuses voor mijn vorige commentaar, maar ik begrijp u niet. Flashy zou ik deze cd niet willen noemen maar het sadomasochisme druipt gewoon van de cd af?! De vergelijking met de andere groepen ok, maar Loa is toch echt veel beter. In dit album zit gewoon alles: gitaarrock, de donkere industrial elementen die idd doen denken aan groepen als My Life With The Thrill Kill Kult etc.

Die uitspraak van rap even dance-invloeden ondermengen, sorry, maar Lords Of Acid is wel meer dan dat, ze hebben niets voor niets een gouden plaat in de Verenigde Staten behaalt. Hoe dat je zo iets kan zeggen van Maurice, schaam u. Hij is een van de beste en langst meegaande dj's van België en omstreken. Ik denk dat u zich heeft vergist met Tiesto

Dat je het album niet goed en fake vind is uw goed recht, maar ik raad u aan om eens naar een optreden te gaan. Of live optredens te bekijken die de band in de Verenigde Staten heeft gedaan. Nummers als I Sit On Acid, Scrood Bi U etc. Die kan je toch niet slecht vinden?

Slave To Love is echt zo'n nummer dat iedereen zou moeten gehoord hebben!