Ceremony - Violence Violence (2006)

Punk
Label: Bridge Nine

1. Violence (1:15)
  2. Ghosts (1:08)
  3. Living Hell (0:32)
  4. My Hands Are Made of Spite (1:24)
  5. Along (1:01)
  6. Nail (0:42)
  7. Bite Down (0:27)
  8. Cross Them Out (0:21)
  9. Violence (1:25)
  10. Clouds of Fire (0:19)
  11. Pressure's On (2:00)
  12. Walking Home (1:45)
  13. Asleep (0:52)
  14. Kersed (1:11)
  15. It's Going to Be a Cold Winter (0:15)
  16. This Is My War (0:43)
  17. You're All the Same (0:42)
  18. Troubled Waters (0:34)
  19. Throwing Bricks (1:59)
  20. I Want to Put This to an End (4:25)
avatar van andnino
Rauwheid troef bij Ceremony. De productie is minder dan de opvolger Still Nothing Moves You, en net iets anders (kaler, maar eerlijk gezegd niet beter) dan de EP Ruined die de nummers 14 t/mt 20 bevat. Razende hardcorepunkagressie die zich soms uit in midtempo beukwerk en soms in passages van enkele seconden die zich vocaal beperken tot een hoop Fuckgeroep. Al met al zeer de moeite waard voor de liefhebber van muziek die schijt heeft aan de minste vorm van studiobewerking.

andnino schreef:

ik vind de productie veel minder op Still Nothing Moves You, ik vond de vocals heel erg op de achtergrond weggedrukt. Dit is gewoon een heerlijk album, ook de cover van Red C spelen ze fantastisch, klassiekertje dit hoor!

avatar van nachtschade
Kan moeiteloos de concurrentie met het eerste DRI album aan. Furieus en ongepolijst, en zo hoort het m.i.