Max Tundra - Parallax Error Beheads You (2008)

Electronic / Pop
Label: Domino

1. Gum Chimes (3:26)
  2. Will Get Fooled Again (3:20)
  3. Which Song (5:21)
  4. My Night Out (1:56)
  5. Orphaned (4:25)
  6. Nord Lead Three (2:41)
  7. The Entertainment (2:58)
  8. Number Our Days (3:32)
  9. Glycaemic Index Blues (3:05)
  10. Until We Die (11:05)
avatar van KampF
Korte samenvatting:

Bij vlagen briljant, maar af en toe irritant. En omdat hij dit in zijn uppie doet krijgt hij toch een hoog cijfer.

khonnor
bij vlagen inderdaad briljant. en soms zo over the top dat het briljant wordt.

avatar van essence
Klinkt voor mij bij momenten een beetje als de Engelse versie van Sébastien Tellier. Dan vooral in de context van zang en kitcherigheid.

Ik zal deze toch nog een paar door de boxen moeten halen om de briljante momenten te ontdekken, want mij vielen die toch niet op. Op zich niet slecht, maar nergens briljant.

khonnor
hier (http://www.goddeau.com/content/view/5388) een zalige recensie van dit album dat bij elke luisterbeurt beter en beter wordt.

" Het resultaat houdt het midden tussen een elektronische Sufjan Stevens op xtc, Prince op steroïden, Tom & Jerry op speed en de doodsreutel van een op hol geslagen Duracell-konijn?" In-der-daad

khonnor
onwaarschijnlijk laag gemiddelde toch voor deze rollercoaster van geluidjes, bliepjes, pop-melodieën, soul-invloeden, prot-funk and space-nostalgia.

superplaatje hoor. laat je niet afschrikken door de belachelijk lage score!