Kirsty McGee - Two Birds (2005)

Folk

4. India (4:10)
  5. Lazy Blue Eyes (3:25)
  6. One Star (3:44)
  7. Heart (4:06)
  8. The Right Way Home (2:39)
  9. Chicory (1:43)
  10. Brittle (5:35)
  11. Steady (3:33)
  12. Static (3:59)
BobbieMarley
Mooiste plaat, die ik dit jaar gehoord heb.

avatar van heartofsoul
Afgelopen weken een paar keer gehoord op Spotify. Mooie folk van deze zangeres uit Manchester, spaarzaam begeleid, goede zelfgeschreven songs. Inderdaad de moeite waard. Dit album neemt een prominente plaats in in de top-10 van Lura. Het checken van lijstjes van mede-users loont soms heel erg.
Voorlopig ****.

heartofsoul schreef:
Voorlopig ****.

Dan dient mijn top 10 toch gelukkig nog ergens voor, Heartofsoul
Vooral Alchemy, India en Brittle zijn mijn favorieten trouwens.

Oef! Brittle is inderdaad prachtig. Fijn plaatje hoor.

avatar van Lura
Alchemy vind ik bijvoorbeeld ook niet te versmaden.

avatar van PaulKemp48
Wat een prachtige heldere stem en pakkende songs! Al gekeken of dit album ook op vinyl is uitgebracht maar helaas is dat niet zo.

avatar van Joshua68
Paul, luister dan ook maar eens naar haar andere albums! Frost en wat mij betreft vooral haar laatste sublieme album 'Contraband'.

PaulKemp48 schreef:

Het is al een wonder dat ik dit album pas geleden nog op cd heb kunnen kopen. En nog wel via WowHD. Kirsty McGee kon mij niet meer aan het album helpen. Volgens mij is geen enkel album van haar op vinyl uitgekomen. In Engeland wordt ze trouwens door de critici op handen gedragen, helaas zit er echter een doorbraak naar een groot publiek niet in. 6 oktober komt er een nieuw album van haar uit en het zal een totaal ander album worden. Ze gebruikte de termen rock 'n' roll en Tom Waitsachtig. Ik ben zeer benieuwd! Ze was in ieder geval laaiend enthousiast over het album.

avatar van Joshua68
CD via Propermusic UK nog te verkrijgen. Tevens Frost. Contraband oa via haar bandcamp pagina.

avatar van Lura
De titel van het nieuwe album gemaakt samen met New Hobopop Collective is bekend, Those old demons.

avatar van Lura
Het kickstarterproject voor haar nieuwe cd is gestart. Voor meer informatie zie bijgaande link :
Those Old Demons by Kirsty McGee — Kickstarter - kirstymcgee.us2.list-manage.com

Verrassend is dat Marc Ribot op het album meespeelt!

avatar van Lambchop
Aantal keer geluisterd deze op Spotify, mooie stem hoor. Toch vind ik het niet heel uniek klinken, moet hem misschien nog vaker horen