Shackleton & Appleblim - Soundboy's Gravestone Gets Desecrated by Vandals (2008)

Electronic

8. Shackleton - Shortwave
  9. Appleblim - Vansan
  10. Appleblim - Vansan [T Remix]
  11. Shackleton - Shortwave [Pole Remix]
  12. Shackleton - The Branch Is Weak (Geiomix)
  13. Shackleton - In the Void [Rupture Remix]
  14. Appleblim & Peverelist - Over Here (Brendon Møller Remix]
  15. Shackleton - You Bring Me Down [Peverelist Remix]
  16. Shackleton - Death Is Not Final [T Remix]
  17. Appleblim & Peverelist - Circling [Bass Clef's Radius Remix]
  18. Shackleton - The Rope Tightens [Badawi Remix]
tuktak
gatverdamme, dat is wel het goede woord. track na track denk ik dat bij dit album. vieze ontzettend diepe dubstep afkomstig uit de diepste spelonk en de donkerste grot.

tel daarbij het hoge basic channel gehalte kwa sound, en je komt uit op het vetste dat dubstep te bieden heeft heden ten dage.
shackleton en appleblim zijn de vernieuwers in dit genre, dat was voor dit album natuurlijk ook al zo, hier is alleen wederom een bewijs. het meest jammer daarbij is dat het label hiermee alweer zijn laatste release uitbrengt, iets wat misschien ook wel weer te prijzen valt; geen commerciële uitbuiting van de opgebouwde relatieve roem.

en dan die remixen, allemachtig, van dubstep naar dubtechno en minimal, maar pure kwaliteit. dit is een niet te missen release voor alle liefhebbers en geïnteresseerden in de dubstep wereld.

avatar van T.O.
Erg interessante en aparte muziek van deze heren. Een artistieke kijk op dubstep.

avatar van dj maus
Mooi overzicht. Nu nog een mooie verzamelaar met al Shackletons remixen voor anderen, zoals Geiom en Villalobos.

avatar van nuf
nuf
artiest en titel VS. Cover maakt me helemaal in de war, en het verhaal van tuktak maakt me benieuwd. Ik wil sowieso wel eens wat écht goeie dubstep, of iets in die richting, horen.

avatar van dj maus
Shackleton en Burial zijn so far de enige echt goede dubstep, dat wil zeggen dubstep waar ook nog een artistiek randje aan zit

wat ik voor de rest zo onder die noemer hoor, is ofwel aardige popmuziek ofwel leuk technisch gefröbel in het verlengde van drum & bass

avatar van pimpamhenk
Mooi overzicht van al het geweldigs dat uikomt op het skull disco label. De remixen die ik nog niet kende voegen ook nog echt eens wat toe. Ik kan niet minder dan 4,5* geven voor deze next-gen dubstep heldenrelease. Deze moet toch echt in je verzameling!

dj maus schreef:

Beetje elitair geneuzel maar ik begrijp wel wat je bedoelt. Toch zul je eens verder moeten kijken naar wat jij "artistieke" dubstep-artiesten noemt, er zijn er meer dan Shackleton en Burial.

tuktak
misschien voegt je reactie wat toe als je erbij zet welke artiesten je dan luisterwaardig vind.

Nu niet dan?

Maar goed, ik dacht vooral aan Distance, Boxcutter, iTAL tEK en 2562.

avatar van dj maus
aha, elitair, daar herken ik mij wel in
dat verwijt krijg ik immers regelmatig
de stelling dat ik niet verder zou kijken, deugt echter van geen kant
kom wekelijks bij de beste dubstep-leverancier van Nederland
maar goed...

2562 is technisch best ok, maar mist voor mij ook ziel, stuitert te veel
Martyn vind ik dan leuker/origineler/gelaagder/doordachter, althans die tracks, die ik van hem heb

beide artiesten hebben volgens mij te weinig in hun mars om een heel album te boeien (van 2562 is dat inmiddels al gebleken)
Scuba zelfde verhaal, trouwens

van de andere artiesten die je noemt heb ik slechts losse tracks gehoord in bovengenoemde platenzaak, en die konden mij vooralsnog niet overtuigen

avatar van nuf
nuf
Oei, toch niet echt mijn ding.. Ik kan er helemáál niet mijn geduld voor opbrengen.. misschien dat het goede moment nog eens komt

Roerbakmie
Ligt het aan mij of komen er de laatste tijd erg veel electronic albums uit? Niet dat ik het erg vind:)

nuf schreef:

Ik heb een beetje hetzelfde probleem. Niet slecht maar weinig boeiend.

tuktak
je hebt er ook een goede geluidsinstallatie voor nodig, willen de bassen en subs goed tot hun recht komen. dat is nl een essentieel bestandsdeel binnen deze muziek.

avatar van gherdt
Eindelijk! eindelijk! Al weken was ik te benieuwd en nu eindelijk in bezit, dat wil zeggen digitaal natuurlijk. En daarvoor moest ik een hele tocht door kersthoppend Amsterdan ondernemen. Het was de hel helemaal waard! Nu bijna door het eerste cdtje heen, wat een fijnigheden! Death Is Not Final, inclusief geile orientaalse samplekunsten, kende ik al. Briljant nummer! En ook bij de rest zit ik zoals verwacht op het puntje van mn stoel (nou ja, ik lig op de grond inmiddels). Zometeen door met de remixen! De officiele jaarlijst is al klaar, anders kwamen deze etters de top 10 nog even door elkaar husselen. Beoordeling blijft nog even uit.....

avatar van KampF
Tof dit, vooral live. Oosters, misschien Afrikaans klinkende dub, lekker snel en geheimzinnig.

avatar van luc011190
waar hij jij ze gezien? Shackleton in de Helling?

avatar van KampF
Ja. Was jij er ook dan ?

6 maart carl craig in tivoli , om maar even zwaar off topic te promoten

avatar van teeveepee
Om nog even terug te komen op artistieke dubstep, ik vind Kode9 & The Spaceape ook zeer artistiek om het zo maar te noemen. Ik zou het eerder experimenteel noemen denk ik.

DevendraBan
Dit plaatje lang niet meer opgepakt omdat ik 'm vond tegenvallen. Eerste track staat nu op en, wow, die bassline is hypnotiserend.

DevendraBan
Aan mijn vorige berichten te zien, was ik een jaar geleden niet voor dit spul. Lekker diepe bassen, voicesamples en dito sfeer. Luid zetten is inderdaad de boodschap, anders mis je wat.

avatar van dj maus
Het album van Shackleton, Three EP's, is inmiddels ook verschenen.

avatar van Dorstlesser

Ik vind Burial overschat; je hoort dat hij heel veel in z'n mars heeft, maar vind z'n klank een beetje vlak.

Ik vind dubstep op z'n best als er veel spanning is tussen bas, percussie en samples, en dat doet Burial opzich zeker goed. Skull Disco is natuurlijk de hemel dan Kode 9 heeft ook hele fijne dingen gedaan, vooral met The Spaceape idd. Moet ik verder bijzeggen dat ik de sfeer in oude DMZ platen, en ook ouder werk van Coki ook heel beklemmend en spannend vind en daarom vind ik het onderscheid tussen artistiek en niet-artistiek eigenlijk arbitrair. Wat bijvoorbeeld te denken van een Pinch, puristisch maar steeds origineel en kraakhelder, of Scuba op z'n betere momenten? Overigens, Boxcutter niet vergeten, heel andere stijl, maar o-zo heerlijk!