Luc Steeno - De Beste Van (1993)

Belgiƫ
Label: Centropa

1. Hij Speelde Acordeon (4:14)
  2. Ik Mis Je Elke Dag (3:25)
  3. Holiday (3:31)
  4. Eens Was Ik Je Beste Vriend (3:57)
  5. Bel Me, Schrijf Me (3:30)

met Sandra Kim

6. Waarom Voel Ik Nog Steeds (3:39)
  7. Ik Leef Alleen voor Jou (3:41)
  8. Niets Is Mij Te Veel (3:30)

met Micha Marah

9. Liefde Is (3:02)
  10. Wat Moet Ik Zonder Jou (2:44)
  11. Voor Jou (3:24)
  12. Ik Geef Je Alles (3:46)
  13. Ik Hou van Alles Wat Je Bent (3:21)
  14. Alleen met Z'n Twee (3:18)
  15. Een Vrouw Is (3:11)
  16. Die Woorden (2:43)

met John Terra

Father McKenzie
Omwege dEUS, Johan Verminnen, Raymond van het Groenewoud, Eddy Merckx, Kim Clijsters, Club Brugge en nog duizend andere redenen ben ik fier Vlaming te zijn.

Maar om "artiesten" als deze moet ik me als Vlaming enkel uit pure schaamte vlug uit de voeten maken....

avatar van LucM
Ach, zeemzoete schlagers zijn niet aan mij besteed en ik maak logischerwijze een grote bocht om deze schijf maar er zijn veel mensen die daar van houden (en ik respecteer hun smaak).
Bel Me, Schrijf Me, een cover van Bend Me, Shape Me (hit van The American Breed uit 1968) vind ik wel erg slecht, dat moet gezegd worden.

beaster1256
het zijn wel de beste nummers van luc hé , dus een klein beetje respect mag ook wel !

avatar van LucM
Het is een voornaamgenoot van mij, dus inderdaad respect voor deze man.

Father McKenzie
Steeno heeft daar zeld niet om gevraagd, hé, Luc!

avatar van Flammazine
Bel me, schrijf me heb ik samen met een nichtje ooit nog geplaybacked tijdens een familiale playbackshow. Gouden tijden

Voor de rest ken ik hier nog twee nummers van, en ik ga mijn stinkende best doen om dat zo te houden.

avatar van 2MY
1,5
2MY
Niet echt een sterke compilatie... In die tijd was ik een behoorlijke 10 Om Te Zien - fan, en hier kende ik nog niet eens de helft van de nummers... En degene die ik niet kende, stelden bij beluistering weinig voor...

De dubbele verzamelaar die later uitkwam Op Verzoek heeft alvast een iets strengere selectie. Ook veel 'onbekend' werk, maar dat ligt dan weer aan het feit dat de Vlaamsche Schlager en ik op een bepaald moment toch een andere richting uitgingen.

Anderhalve ster voor de eerste 5 nummers (zonder de stinker Eens Was Ik Je Beste Vriend) en Alleen Met Z'n Twee. De rest is niet echt 'essentieel', laat ons zeggen.

* 1/2

Mind Ruler
Gek, 2MY. Eens Was Ik Je Beste Vriend vind ik nog één van de weinige "verdraagbare" nummers van Luc Steeno.

avatar van 2MY
1,5
2MY
Het is één van die zeldzame nummers van Luc waar je nergens 'woe-hoew, woe-hoew!' kan scanderen