Michel Polnareff - La Compilation (1991)

Frankrijk
Label: Sony

1. Tout Tout Pour Ma Chérie (2:54)
  2. L'Amour Avec Toi (3:06)
  3. Goodbye Marylou (6:21)
  4. Elle Rit (4:11)
  5. Sous Quelle Étoile Suis-Je Né? (3:48)
  6. Tam Tam (5:46)
  7. On Ira Tous Au Paradis (4:29)
  8. Qui a Tué Grand-Maman? (2:35)
  9. Le Roi des Fourmis (2:47)
  10. La Belle Veut Sa Revanche (3:33)
  11. La Poupée Qui Fait Non (3:12)
  12. Viens Te Faire Chahuter (4:36)
  13. La Mouche (4:41)
  14. Je Suis un Homme (4:53)
  15. Dans La Maison Vide (2:43)
  16. Holidays (3:18)
  17. Lipstick (3:32)
  18. Bulle de Savon (5:59)
  19. Voyages (2:52)
  20. Né Dans un Ice-Cream (3:20)
  21. Lettre À France (4:49)
  22. Âme Caline (2:55)
  23. Toi et Moi (7:30)
  24. Je T'Aime (4:41)
  25. Le Bal des Laze (4:53)
  26. Ta Ta Ta Ta (2:23)
  27. L'Oiseau de Nuit (2:49)
  28. Love Me, Please Love Me (4:19)
  29. Kama Sutra (4:37)
  30. Une Simple Mélodie (3:34)
  31. Dans La Rue (4:01)
  32. Radio (3:19)
  33. Fame a La Mode (4:36)
  34. La Michetonneuse (2:23)
  35. Y'a Que Pas Pouvoir Qu'On Peut (3:54)
  36. LNA HO (3:15)
Father McKenzie
Mijn toevoeging was nog maar eens mislukt, foto niet geldig of zo, ik maak me daar niet echt meer druk in, toevoegen is voor technisch begaafden, zeg maar.;.

Deze formidabele compilatie heb ik dus al jààren. Polnareff is het Franse wonderkind die gewèldige chansons geschreven en gezongen heeft, de ene klassieker volgt de andere hier op.
Mag zich zonder blozen op dezelfde hoogte beschouwen als bijvoorbeeld Serge Gainsbourg, een ander Frans muziklaal wonderkind!
****

avatar van LucM
Inderdaad een prachtige en volledige compilatie van Michel Polnareff (ik heb hem ook al jaren) die in de jaren '60 zijn grootste successen beleefde met klassiekers als "La Poupée Qui Fait Non", "Sous Quelle Étoile Suis-Je Né?", "Ta Ta Ta Ta" en "Love Me, Please Love Me", mede dankzij zijn hippie-imago. Maar ook nadien bleef hij mooie popchansons brengen.

avatar van teus
Wat LucM al schreef prachtige volledige compilatie van deze franse zanger en componist
Opvallend is zijn stijl van componeren ,zijn chansons meestal vergezeld met een mooie melodie blijft aangenaam in je hoofd hangen
Weet niet waar ik het ooit gelezen heb ,schijnt dat Jimmy Page de gitarist was op La Poupée qui fait non (ook hier een grote hit in NL top40) dat is wel geinig om te weten
Op La Compilation voor hier onbekend goede songs en
Onvergetelijke goede songs van Michel Polnareff
Mijn favorieten blijven toch wel ;Âme Caline / La Poupée Qui Fait Non / Ta Ta Ta Ta ...
en in het bijzonder ..Love Me, Please Love Me
****voor dit mooie Franse album

avatar van davevr
teus schreef:

Meer over Page (wel in het Frans) en zijn invloed op Franse popmuziek eind jaren 60, begin jaren 70.
#143 Jimmy Page, le roi de la pop... française ? - Rock Anecdotes - rock-anecdotes.fr

Hij speelde mee met Michel Polnareff, maar ook met Françoise Hardy, Johnny Halliday, Eddy Mitchell etc.