Lange Frans & Baas B - Supervisie (2003)

Label: Walboomers

1. Represent (3:51)
  2. Strippenkaart (3:07)
  3. Moppie (4:03)
  4. Rappers Willen Komen (3:16)
  5. Ver van Je Bed-Show (4:14)
  6. Juffvrouw Cockie (3:00)
  7. Party (3:07)
  8. Aftah-Party (1:16)
  9. Zinloos (4:11)
  10. Voorbij (4:06)
  11. Supervisie (3:20)
  12. Spreek (2:58)
  13. Laatste Dag (2:59)
  14. Moppie [Remix] (2:58)
avatar van Reijersen
Best geinig vond ik dit, luister er nu eigenlijk nooit meer naar. Sommige nummers zijn best oké, maar of dat 'mag' op MuMe

2 sterren.

AFTP
Het erge is dat ik Lange Frans heb gezien in zo'n programma in enkele minuten schreef hij de veste teskten, en dan brengt hij k**zooi als moppie uit ...

Ze kúnnen ook best inventieve teksten schrijven, als je alleen al luistert naar Supervisie, dat zijn gewoon sterke lyrics. Maar er zijn ook zoveel liedjes met lyrics die me niet pakken, dat is gewoon jammer. Daarnaast is de flow van Lange Frans best oke, maar Baas B. verpest dat eigenlijk ook meteen weer.

2* omdat alles wat ze hierna hebben uitgebracht nog vele malen slechter is.

avatar van TheFunkyM
1,5
Ik ken alle nummers nog van vroeger..
Lange Frans zijn flow is nog best redelijk, ook vind ik Baas B niet altijd vervelend.. alhoewel hij wel de mindere is.

Voor de rest zijn de teksten wel van een bedroevend niveau, vooral die van Baasje Bart, moppie ik krijg je niet meer uit me koppie

Ik ga hier geen 0,5 voor geven.. maar voor een doelgroep tot 13 is het nog best leuk voor.. Jammer dat Lange Frans zichzelf zo verpest met deze shit..

1,5

Superbeertje
Het enige nummer waar ze hard komen is op Supervisie. Daar zit de flow er goed in. Vind ik meteen het hoogtepunt van deze cd. Hoger dan een 2* kom ik niet.

avatar van Killeraapje
0,5
Hier staat het legendarische Moppie op. Een schandalig slechte tekst waar elke zichzelf respecterende rapper (en ik heb een hekel aan rap) zich toch diep voor zou moeten schamen. Zelfs voor de doelgroep waarvoor dit bedoeld is dergelijke poezie nog te verschrikkelijk. Beschamend en een absoluut dieptepunt in de Nederlandse Popgeschiedenis

Frostyx
Stoere cover

avatar van Shelter
Represent was toen het nog niet officieel uitgebracht was maar op internet rond zweefde, een grappig niet al te serieus nummer met een gejat geluid van dr dre.
Toen hadden ze ook nog een leuke parodie op "Girlfriend" van een of andere R&B artiest onder de naam "Sletje"....

nu nemen ze zichzelf echt te serieus...de beef van baas B met Kimo was ook te zielig voor woorden...

wat een kneus die baas b, z'n uitstraling, z'n hoofd, z'n naam,.. en rappen....

avatar van KILLERBEE99
Vind deze wel erg ongewaardeerd. Staan bijna alleen maar leuke nummers op. De nummers die minder zijn, zijn ook best ok.

avatar van JustMike
is wel te doen....

avatar van MAS
MAS
Ik vond destijds nog best een leuk album. 7 jaar later staat het echter niet meer overeind. Jammer want Lange Frans kan beter.

Leidenaar187
Dat deze 2 kneuzen muziek maken is prima,maar ze moeten dezelfde doelgroep hebben als K3 met dit soort teksten.
Dus waarom ze optreden in disco's snap ik niet,want dan moeten de mensen daar minstens 16 zijn,verkeerde doelgroep.
Die ijsblokjes ken ik dus wel begrijpen,maar volgende keer met grotere dingen gooien.

Ik kan zinloos nog wel waarderen,vandaar 0,5 anders was het een dikke 0 geweest.

avatar van Shelter
he yo represent is toch echt wel een leuk nummertje met die dr dre achtige beat. Zinloos is echt een kotsnummer maar gewoon mijn smaak niet, op zich tekstueel niet slecht of zo maar wat te zoet naar mijn mening. Die ijsblokjes gooier is echt een kneust, als je het niet digt waarom ga je er dan heen... gebrek aan hobby's/vrienden of zo.

avatar van rudiger
Zinloos !!!
Zou Lange Frans zn vriendin dat ook hebben gedacht toen ze op weg was naar Baas B .

avatar van adri1982
Net toevallig even voor de gein 'Moppie' op youtube opgezet. Wat een zeer slecht nummer zeg! Dit is gewoon hartstikke fout.

avatar van adri1982
'Supervisie' is daarin tegen wel een goed nummer, vanwege de melodie en gitaarriffs (Ik zet hem af en toe op, op youtube).