Silentium - Seducia (2005)

Finland
Label: Dynamic Arts

1. Hangman's Lullaby (6:27)
  2. Serpentized (7:00)
  3. Dead Silent (4:42)
  4. Unbroken (5:12)
  5. Frost Night (4:16)
  6. Children of Chaos (4:37)
  7. Empress of the Dark (6:12)
  8. Seducia (10:21)
avatar van Rinus
Fantastisch album, van een band die hier in Nederland heel onbekend is, maar geheel onterecht.. De band maakt intelligente nummers, met onverwachte twists erin, en met een onderhuids depressief sfeertje. De vocalen worden afgewisseld door de erg goede zangeres, Riina Rinkinen, en zanger/bassist Matt Aikio. De band bezit een fantastische drummer, die meer stijlen beheerst dan alleen metal, dat hoor je gewoon. Veel nummers leunen ook op mooi viola en cello spel. Daarnaast maakt een kraakheldere productie het album af.

Alleen jammer, dat de CD's van de band in ons landje zo slecht gedistributeerd worden. Dit album is zelfs al uit de bestellijsten verdwenen.