Jess - All Hands Filled with Joy (2008)

Jazz / Pop
Uitgebracht in eigen beheer

1. It Ain't Right
  2. It's Not Gonna Be Me
  3. Piece of Heaven
  4. Ok
  5. Yes Or No
  6. Shut Up (And Kiss Me!)
  7. Unfold
  8. Good Old Fashioned Love Song
  9. Your Game
  10. Song for the Moon
  11. All Hands Filled with Joy
Ik mis rising up bij de tracklist

Na een poging om een opleiding te volgen op de Rockacademie wilde Jess nog maar één ding: namelijk haar eigen album maken met de muzikanten die zij wilde en dat echt op haar eigen manier. Dat album is er nu in de vorm van 'All Hands Filled With Joy'. Het bevat een aantal heerlijke popsongs met een lekker blues-, soul- en jazzsausje. Er is duidelijk goed over de arrangementen nagedacht en de nummers luisteren lekker weg. Jess zingt onder andere over haar zoektocht in de liefde, of haar wens om de wereld te verbeteren of gewoon wijn.

Zo kan ze lekker rauw en bluesy klinken in 'Good Old Fashioned Love Song' en laat ze in 'Rising Up' een meer gevoelige kant horen met een beetje country-achtige invloeden. Gelukig staat het album niet alleen vol met poppy nummers met een duidelijke kop en staart. Met het dromerige 'Unfold' creëert Jess een mooi rustpunt op de cd. In 'Song For The Moon' tapt de Bredase weer uit een heel ander vaatje en wordt de nadruk meer op jazz en blues gelegd. Een song die ook prima op een album van Norah Jones of Sheryl Crow had kunnen staan. Eigenlijk jammer dat dit nummer maar zo'n kleine drie en halve minuut duurt. De afsluiting is dan weer dromerig en atmosferisch met het kleine (titel)liedje 'All Hands Filled With Joy'.