Richard Skelton - Marking Time (2008)

Electronic / Neoklassiek

5. Lowe (8:00)
  6. Heys (3:21)
  7. Stake (5:18)
avatar van we tigers
Fijne electronica met cello. De moeite waard om achter aan te gaan. Hoesje ziet er nogal Raster Noton uit, maar het klinkt heel wat anders.

avatar van Jazper
Deze is inderdaad erg mooi!

Ken je ook A Broken Consort - Box of Birch? Dat is ook Richard Skelton. En die vind ik mogelijk nog mooier

avatar van we tigers
Die ken ik niet, maar ik zal eens op speurtocht gaan!

avatar van we tigers
vaak gedraaid deze week en elke weer genoten. Het glijdt, het schuurt, het betovert. Ik doe er nog een halfje bij; naar 4,5*

avatar van sluiswachter
Op deze zonnige late ochtend werd door een vriendelijke dame een pakketje bij mij bezorgd met daarin de type re-issue van deze lp. Meteen opgezet. Wat een onwerelds schone muziek! mijn humeur kan voorlopig niet meer stuk.

avatar van Dreten Bukgat
we tigers schreef:
Hoesje ziet er nogal Raster Noton uit, maar het klinkt heel wat anders.

de coverfoto die voor de vinyl release is gebruikt (een zwart/wit-foto van gebladerte van bomen en struiken) past wat meer bij deze toch wel heel aardige plaat...

avatar van makaveli2
Een mooi geheel, luistert lekker weg. Vanwege de enigszins eentonigheid van deze plaat, kom ik niet hoger dan 3.5.

avatar van popstranger
Zeker geen eentonige plaat, ik hoor een wervelwind van emoties rauw opgenomen op band. Het geheel bevat een subtiel onder de oppervlakte borrelende melancholie waarin het goed is om te vertoeven onder de juiste omstandigheden.

Misterfool
Uitmuntende muziek. De snijdende cellopartijen zorgen voor een mooi reliëf Een pijnlijk randje rondom de elektronische onderstroom.