Röyksopp - Junior (2009)

Noorwegen
Electronic / Pop
Label: Astralwerks

1. Happy Up Here (2:43)
  2. The Girl and the Robot (4:28)

met Robyn

3. Vision One (4:59)

met Anneli Drecker

4. This Must Be It (4:41)

met Karin Dreijer

5. Röyksopp Forever (4:59)
  6. Miss It So Much (5:01)

met Lykke Li

7. Tricky Tricky (5:59)

met Karin Dreijer

8. You Don't Have a Clue (4:33)

9. Silver Cruiser (4:36)
  10. True to Life (5:50)

met Anneli Drecker

11. It's What I Want (3:06)
  12. Were You Ever Wanted * (5:37)

met Lykke Li

13. Across the Graveyard * (4:23)
dVTB
De remixes van This Must Be It zijn erg goed. Jammer dat je zoiets tegenwoordig niet meer op cd-single kunt kopen (wat ik beslist gedaan zou hebben) en dat zo'n release alleen digitaal is.

avatar van peterb
Heel fijne plaat! Ik was gelukkig op tijd met kaartjes kopen, dus ik ga ze vrijdag voor het eerst live meemaken. Ben benieuwd. Iemand enig idee wanneer we Senior kunnen verwachten?

avatar van MusicFreak
jaa, die singles met de beide dames zijn echt steengoed. zeker 1 van de betere albums van dit jaar!!

dVTB
In reactie op peterb: De jongens van Röyksopp hebben aangegeven dat "This Must Be It" de laatste single van Junior was. De tijd is nu rijp om Senior eindelijk uit te brengen. Ik ga ervan uit dat Senior uiterlijk in het voorjaar uitkomt.

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Deze plaat doet mij toch niet zoveel als zijn voorgangers. Aan de ene kant staan er een paar leuke nummers die aardig 'dansbaar' zijn, aan de andere kant heb ik het idee dat het naar het einde toe wat meer in een sleur raakt, die ik niet ervaar als prettig. Ik zet nog steeds met meer liefde hun debuut op

3.0*

avatar van The Voice
Ik vind dit een redelijk album, maar haalt het niet bij het debuut. Het is ook te hopen dat de opvolger Senior wat meer in de richting van Melody A.M. gaat.

Happy up here is een goed openingsnummer, maar daarna gaat de kwaliteit toch wat achteruit, met uitzondering van Royksopp Forever.

dVTB
Helaas blijven de berichten over "Senior" schimmig. Over enkele dagen wordt een verklaring verwacht op hun officiële website. Ondertussen werkt Röyksopp alweer aan hun volgende album.

tuktak
in augustus komt senior uit

avatar van Booyo
Nee, helaas weten de mannen van Röyksopp me niet meer zo bekoren na hun debuutplaat. The Understanding ging nog wel, maar Junior doet me niks. Staan drie goede nummers op: Happy Up Here, Röyksopp Forever en Tricky Tricky. De anderen zeer gemiddeld, en sommige vind ik zelfs vervelend. Een nummer als The Girl and the Robot heeft mij een te hoog Slam-fm gehalte, vind ik helemaal niks.

dVTB
Wow, "The Girl & The Robot" afslachten? Dat is het beste nummer op de cd, vind ik. Ik herinner me trouwens dat het nummer bij "Hot Or Not" op Radio 538 ook al geen steun kreeg.

En waar Booyo "Tricky Tricky" als een goed nummer noemt, vind ik dat nou juist één van de mindere tracks. Er gebeurt muzikaal bar weinig in.

Senior staat trouwens gepland voor 13 september.

avatar van Shelter
ik moet erg wennen aan deze, ik ben niet laaiend enthousiast na 4 luisterbeurten...iets wat ik met de Understanding wel had (ja ik vond die wel goed). Ik hoop dat deze nog moet groeien

avatar van Carolaah
Wat is dit toch een fijn duo zeg..
Het overtreft Melody A.M. niet, maar dit vind ik ook zeker wel een fijne, vernieuwende plaat.. Zeer relaxed.

avatar van Shelter
The Girl and the Robot, This Must Be It en Royksopp Forever zijn de enige nummers die ik aardig tot goed vind, de rest matig.

Misterfool
Best wel een leuke dance/pop plaat. Het tempo ligt hoog en de zangeressen zingen goed. Toch mag het van mij echter wel wat sfeervoller.

avatar van Niek
Komt nooit in de buurt van genialiteit van een Eple, maar nummers als Röyksopp Forever en Silver Cruiser zijn fijn. Bonustrack Were You Ever Wanted (Lykke klinkt als Björk!) is ook tof. Verder is het nooit vervelend, maar ook niet bijzonder.

avatar van schizodeclown
Electronic/pop van de bovenste plank. Het klinkt hip, fris en toegankelijk, wat in dit geval positief is. Verder is het diep, opbeurend en best wel emotioneel.
Ik geef het een 4,5*

avatar van uwoga
Fijn album!

Royksopp forever is mijn favoriet maar alle nummers zijn prima!

geplaatst:
Heerlijk, gevarieerd , soms zelfs 'romantisch' album dat veel verschillende invalshoeken kent maar een mooi geheel vormt. In mijn herinnering was ik niet overdonderd maar nu geef ik 4 sterren en weet ik hem binnenkort er nog eens bij te pakken.