World Saxophone Quartet - Steppin' with the World Saxophone Qartet (1979)

Jazz

4. P.O. in Cairo (10:47)
  5. Hearts (3:01)
  6. R&B (8:39)
avatar van spoon
Van de diverse labels waarop WSQ zijn albums heeft opgenomen vind ik die van het Black Saint label en Justin Time label het prettigste klinken. Dan heb ik het dus over opnamekwaliteit. Op deze labels hoor je de ruimte tussen de 4 blazers en ik meen ook dat het geheel wat warmer klinkt. De elektra albums klinken wat scheller en uniform.

Ik wil maar zeggen dat met 4 saxofoons in je oor te blazen de manier van opname veel uitmaakt.

Dit album is niet iets wat ik dagelijks hoef te horen , maar op het juiste moment en met de koptelefoon op hebben de over elkaar buitelende en weer samenvallende saxofoons een trance opwekkende kwaliteit.

Erg mooi hoor!!