De Heideroosjes - Fifi (1996)

Punk / Rock
Label: [PIAS]

1. Break the Public Peace (3:07)
  2. Nothing for Free (2:32)
  3. Collect-Call to God (2:31)
  4. Klapvee! (3:35)
  5. Who's There for Me (2:44)
  6. Marmor, Stein & Eisen Bricht (3:18)
  7. I Can't Change the World (1:28)
  8. O.P.A. (4:51)
  9. Ode to the Ramones (3:15)
  10. Sjonnie & Anita (3:23)
  11. Beach of Fake (2:05)
  12. Mommy Help! (2:29)
  13. Fifi (0:14)
  14. Western White Kid (2:28)
  15. The Neanderthaler (2:42)
  16. Kill the Human Race (3:26)
avatar van HammerHead
Aardig album met goede en mindere nummers. Vooral Klapvee en Sjonnie en Anita zijn de positieve uitschieters. De engelstalige nummers kunnen mij een stuk minder boeien.

Ik heb wel leuke herinneringen aan dit album. De Heideroosjes zeiden altijd dat je hun CD's gewoon op een cassettebandje moest overnemen, want de CD's zijn te duur in de winkel. Ik heb dat ooit een keer gedaan van iemand en dat bandje heb ik toen helemaal grijs gedraaid. Ik heb de CD nu maar gewoon besteld, deze wil ik wel origineel hebben.

Het nummer Klapvee! is echt geweldig (dat is toch ook een top 40 single geweest?) Ook een keer bij een concert van ze geweest, was ook wel gaaf. 4.5 sterren voor deze vermakelijk CD (koppel er ook maar een beetje jeugd/middelbare school sentiment aan).

avatar van Eddie
Een van hun beste albums, met lekkere nummers al Marmor Stein & Eisen Bricht, het is vooral ook een stukje jeugd sentiment. Dit was bij ons echt de band waar iedereen naar luisterde en naar de concerten ging als ze in buurt waren. Ik heb ze in middels ontelbaar keren life gezien, maar de enige show die me echt bij is gebleven is op Dynamo in 1999 zeker het duet met Sharon van WT was gewedig, welk nummer is dat eigenlijk want sind ze bij Epitaph zitten ben ik ze uit het oog verloren (na Kung Fu)

@ flipsen: ja Klapvee is in de top 40 geraakt (het enige heide-nummer overigens)
@ eddie: dat nummer is Regular Day in Bosnia (uit de plaat Schizo)

avatar van nuf
nuf
ik vind het eigenlijk wel een goed album. Nederlandstalige nummers zijn erg leuk en de engelse inderdaad wat minder.

sjonnie en anita is een wereldnummer

gak
Nederlandse Punk ja, Goeie nederlandse punk?? kan ermee door maar t kan allemaal veel beter

OPA heeft anders toch wel een goede tekst. Ik heb altijd wel kunnen genieten van de Heideroosjes. En Klapvee is toch zeker ook de moeite waard.

De Nederlandstalige nummers zijn zeker te pruimen, want best grappig. Maar het Engels is toch wel heel matig, en het lijkt alsof ze ook hun gevoel voor humor verliezen in een andere taal.

avatar van Guinness1980
M'n eerste album destijds dat ik van de Roosjes kocht in '96 na hun op Pinkpop te hebben gezien.

Nog steeds een van de betere albums van hun.

avatar van Joeri_000
Beste Heideroosjes album !!
Elk nummer is goed..
Snap de lage waardering niet zo goed voor dit album..

avatar van Guinness1980
Omdat ik Heideroosjes over 5 dagen live ga zien dit album maar weer eens uit de kast gehaald.
Ik blijf dit een van de beste HR albums vinden.
Persoonlijke uitschieters zijn O.P.A. (die ze deze tour live doen!), Collect-Call to God en Kill The Human Race.
Het enige nummer waar ik niks mee heb is Western White Kid.

avatar van Shelter
beter dan Kung Fu maar toch ook niet super vet of zo.
Gewoon wel een lollige plaat met als beste nummers; Nothing For Free, Collect Call To God, Klapvee, O.P.A., Ode To the Ramones, Sjonnie & Anita (was als tiener zijnde een van de hits) en The Neanderthaler. 3*

avatar van Lau1986
De Heideroosjes, ik heb ze indertijd nooit echt gevolgd. Af en toe een nummertje was wel vermakelijk. Nu maar is Fifi de kans gegeven en nee, dit smaakt niet echt naar meer. De Engelse nummers zijn net echt geweldig. De Nederlandse nummers zijn vermakelijk, maar meer ook niet. Nee dit is een matig album.

Lodewijk Bosjes
Goede muziek. Mooi gezongen.

avatar van Eddie
Dit blijft een leuke plaat. Na de verbouwing (van inmiddels bijna een jaar geleden…) vandaag eindelijk mijn platenspeler weer aangesloten. Deze lag boven op de stapel, en ik kon de verleiding niet weerstaan om
Hem even op te zetten. Lekker no nonsense punkrock, ik kan moeilijk zeggen of ik het echt goed vind of dat het vooral jeugdsentiment is, ik vermoed dag laatste.