Chris Rea - Herzklopfen (1985)

Label: Polystar

1. Josephine (4:26)
  2. I Can Hear Your Heartbeat (3:28)
  3. Loving You (3:47)
  4. Ace of Hearts (4:28)
  5. On the Beach (5:04)
  6. Goodbye Little Colombus (4:15)
  7. Bombollini (6:10)
  8. Let It Loose (3:35)
  9. Wired to the Moon (5:20)
  10. Stainsby Girls (3:51)
  11. All Summer Long (4:08)
  12. Touché D'amour (3:30)
  13. Reasons (3:45)
  14. It's All Gone (7:28)
avatar van musicboy
Een overbodige verzamelaar natuurlijk. En wat met die hoes? Dit is iets voor David Hasselhoff, maar toch niet voor Chris Rea.

Father McKenzie
Voor de Duitse markt uitgebracht, Vanwaar anders die dwaze titel Herzklopfen ("Heartbeats")?
Kocht deze als één van de eerste in mijn Rea collectie, maar toen was er niet veel te krijgen; Al bij al geen slechte verzamelaar, maar er is beter op de markt, en ja, die hoes ziet er goedkoop en lelijk uit, het lijkt wel "Knuffelrock" of zoiets, bweurk!

avatar van Gert P
musicboy schreef:

Hoezo overbodig?
Dit was 1 van de eerste verzamelaars van hem die de rest overbodig maakt.
Ben blij dat hij is toegevoegd want had het al eens geprobeerd maar kon voorkant niet vindenn.
Zie nu net dat hij er opstaat.
Mooie nummers in originele staat.

avatar van Rogyros
Lekker album. Geeft denk ik wel een goede weergave van zijn werk tot 1985. Chris Rea heeft een prettig in het gehoor liggend geluid. Lekkere muziek om af en toe eens te draaien.

avatar van gaucho
Deze CD is in zoverre absoluut NIET overbodig dat het de ENIGE Chris Rea-verzamelaar is die de originele versie van Josephine bevat: de voortkabbelende single-hit uit 1985 met het akoestische gitaar-intro en de 'dansende' piano-partij in het outro.

Daarnaast bevat deze verzamelaar ook de originele versies van I can hear you heart beat en On the beach. Chris Rea had er vanaf 1988 een handje van om die nummers opnieuw op te nemen. Die heropgenomen nummers prijken sindsdien ook op de vele verzamelaars die er van de man zijn uitgebracht. Hetzelfde geldt voor zijn debuutsingle Fool (if you think it's over). Helaas staat het moeilijk te vinden origineel hier niet op.

Het geeft dit CD'tje met terugwerkende kracht een onverwachte meerwaarde. Dat maakt het aantrekkelijk om deze verzamelaar - voor de Duitse markt, maar lag destijds ook in Nederland in de winkels - aan te schaffen als je hem nog eens voordelig ergens tegenkomt. Maar laat het daar niet bij blijven, want deze CD loopt tot het verschijningsjaar 1985, dus t/m het album On the beach. Rea heeft daarna nog veel meer moois gemaakt.
Komt bij dat zelfs de selectie tot 1985 beter had gekund. Er staan hier namelijk ook wat minder goede nummers op, zoals het al te luchtige reggae-niemendalletje Touché d'amour en het nogal gedateerd klinkende reasons. Fool en de eveneens moeilijk te vinden single Every beat of my heart hadden hiervoor de perfecte vervangers kunnen zijn, die hier een absolute top-CD van hadden kunnen maken.