menu

Mark Watters & Carl Johnson - Aladdin and the King of Thieves & Aladdin and the Return of Jafar (1996)

mijn stem
3,80 (5)
5 stemmen

Verenigde Staten
Score
Label: Walt Disney

  1. There a Party Here in Agrabah, Part I (2:13)
  2. There a Party Here in Agrabah, Part II (1:32)
  3. Welcome to the Forty Thieves (1:50)
  4. Out of Thin Air (2:14)
  5. Are You in Or Out? (2:36)
  6. Father and Son (2:09)
  7. Arabian Nights Reprise (0:48)
  8. Forget About Love (2:56)
  9. You're Only Second Rate (2:05)
  10. I'm Looking Out for for Me (1:53)
  11. Wedding / Attack of the Forty Thieves (6:40)
  12. The Oracle (2:12)
  13. Magic Carpet / Parting the Seas (2:23)
  14. Genie and Jasmine / Cassim Leaves (1:50)
  15. Alley Talk/ Guards Chase Aladdin (2:31)
  16. Dark Mountain/ The Challenge (2:30)
  17. Aladdin and Cassim Escape (2:38)
  18. The Hand of Midas (2:08)
  19. End Credits (1:03)
totale tijdsduur: 44:11
zoeken in:
4,5
neo
Menken's werk van Aladdin met aanpassingen en nieuwe thema's.

Voor een audioclip van End Credits: link

4,0
Zitten wel goede stukken in zoals bijvoorbeeld in het nummer; like father and son.

4,5
neo
Maar ik neem aan dat je het er met mij over eens bent dat dit iets minder is als de Aladdin score

Veel minder, de liedjes uit deel 3 hebben een nostalgische uitwerking op mij, de liedjes uit deel 2 totaal niet (zag de film dan ook drie dagen geleden). Alleen You're Only Second Rate is vermakelijk. De rest is niks. De score is echt verschrikkelijk, je herkent gewoon overduidelijke stukken uit Beauty and the Beast.

4,5
neo
De tongue in de cheeck van de eerste Aladdin is weer helemaal aanwezig, hoger niveau dan Beauty and the Beast vaak zelfs. Briljante swingende nummers met vooral steeds geweldige stukken voor Iago. Zowel AKOT als ROJ hebben zo soms iets te simplistische teksten, maar de komische werking verbaast mij nog steeds. Are You in Or Out is misschien wel de allerminste. Hoogtepunt van de songs is echter niet in AKOT te horen maar in de andere met de egotrippende Iago over zijn toeren blerend op een swingend ritme ala voetjes van de vloer met Sinatra. Bij Forget About Love is het ook weer Iago, die om de magische composities van de componisten en teksten van de twee andere castleden, enorm komisch en goed getimed klinkt. Robin Williams haalt weer het onderste uit de kan. Dit is een van de weinige cd's die ik voor de duur van alle songs enorm lachwekkend vind. Gaat geen keer voorbij dat ik niet een klein glimlachje tot in een deuk lig bij dit.

Nu de score, dat is een waar spektakel. De openingstrack van AKOT met de vooorbereiding naar de bruiloft met de elegante en betoverende opening naar volbloedig spektakel met veel ethnisch verantwoorde en volspelbare, doch zeer spektaculair Arabische invloeden. Opzwepend en al. De cd concentreert zich dan ook vooral op de songs en score van AKOT. Gelukkig maar van de andere heeft qua composities minder te bieden.

Ben zeer benieuwd waar Angrod iets van Beauty and the Beast duidelijk herkende in de score...

Nou, zoals je misschien zag, ik heb niet gestemd op deze soundtrack omdat ik hem nooit los heb gehoord. Ik ken hem van de films. Bij ROJ heb ik vele malen een deuntje gehoord dat bij Beauty and the Beast ook voorkwam, namelijk in The Battle on the Tower (als ik het goed heb, qua naam). Dat heb ik verscheidene malen gehoord en herkend. En als jij deze score beter vind (en dus ook Iago) dan Beauty and the Beast dan is dat een mening waar ik totaal niet mee eens ben. Je kan die soundtrack met prachtige nummers, voornamelijk die met Paige O'Hara en Angela Lansbury toch niet vergelijken met de liedjes die gezongen worden door een snerp stem (Iago)?

4,5
neo
Hoger niveau qua tongue in de cheeck als bij Beauty and the Beast. Goed lezen heh Geef die trouwens ook nog eens hoger als Akot.

Oké, misverstandje. ps. Dat verdient B&B ook

4,5
neo
Maar je praat overigens over nogal verschillende soorten gehelen. Beauty and the Beast zorgt voor meer ontroering enzo in score en liedjes, terwijl Akot het toch vooral over een een komischere boog gooit, ook al zijn het maar omwille van de liedjes.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:41 uur

geplaatst: vandaag om 09:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.