Papa Roach - Metamorphosis (2009)

Label: Geffen

1. Days of War (1:32)
  2. Change Or Die (3:13)
  3. Hollywood Whore (3:56)
  4. I Almost Told You That I Loved You (3:09)
  5. Lifeline (4:06)
  6. Had Enough (4:01)
  7. Live This Down (3:35)
  8. March Out of the Darkness (4:25)
  9. Into the Light (3:27)
  10. Carry Me (4:26)
  11. Nights of Love (5:18)
  12. State of Emergency (5:06)
  13. She Loves Me Not [Live in Chicago] * (3:45)
  14. Broken Home [Live in Chicago] * (3:48)
  15. Last Resort [Live in Chicago] * (6:31)
avatar van musicman13
ElsenaarMetal schreef:
Is Paramour Sessions eerder een aanrader dan Infest?
Ik luister nu nog wat op YT maar wil het wel graag aanschaffen.
Wat is volgens jouw/jullie de top 3 Papa Roach?

1.getting away with murder
2.paramour sessions
3.infest

avatar van musicman13
ik haat papa roach. Dit is het verkeerde account!

oke...

avatar van Snowblood
Toch verhoogd naar 4* Moet eerlijk bekennen dat ik hem toch vrij goed vind.

joeri592
ook ik moet bekennen dat het eigenlijk een best goed album is

Ravenous
Tjonge, dit is toch eigenlijk wel heel slecht.. Had ook niet verwacht dat ik hier nog wild van zou worden, maar dan nog had ik toch iets meer verwacht. Nergens wordt het ook maar een beetje leuk. Van die saaie vlakke 'highschoolrock' (zo noem ik het maar even), krijg een beetje een Bon Jovi vibe bij de nummers.. en dat is zeker niet positief. Najah, had hier ook beter vanaf kunnen blijven eigenlijk, maar de vorige albums ken ik nog allemaal, was ooit een behoorlijk gigantische fan..

Wat lijkt dat riffje in Lifeline trouwens verdomde veel op dat pianoriedeltje in Everybody's Changing van Keane, of is dat nu ver gezocht?

avatar van Ludakris
Na een eerste luisterbeurt heel teleurstellend. Hollywood Whore is een goed nummer in de gekende Papa Roach-stijl maar verder staan er nog maar 1 of 2 andere goeie nummers op. Ik heb er lang mee gewacht dit album te beluisteren maar ik heb me er toch toe gezet omdat ik ergens hoopte dat ze de stijl van Hollywood Whore konden voortzetten op het album. Niet dus.

avatar van Mctijn
Voor de Papa Roach fans: Ze zijn 27 juni in Atak Enschede.

ElsenaarMetal
I know=D en daar woon ik wooooooh

excuses voor mijn enthousiasme

xD

ElsenaarMetal
Sorry dat ik het zeg maar dit is een prima plaat. het idee van Glamour rock zit hem voor mijn idee alleen in de voor en achterkant, en misschien is Carry me een iets wat te soft nummer. Maar voor de rest een goed album met als toppers Change or Die, Hollywood Whore, Into the Light, I almost told you that I loved you.
De rest is ook goed te pruimen, op carry me na dan.
een 4, en dik verdiend.

joeri592
ik vind de plaat ook wel goed, wel minder als infest, gawm en tps maar hij is best goed, grappig dat je 3 papa roach albums in je top 10 hebt elsenaarmetal, ik wil ook wel een top 10 maken, maar dat vind ik nogal lastig en omdat ik een beetje variatie in me top 10 wil wil ik maar 1 album per band

joeri592
leuke top 10 hebje thom (elsenaarmetal)
Three Days Grace - One X (2006) kende ik nog niet, klinkt ook erg leuk heb ik weer een leuke band erbij

ElsenaarMetal
ja mijn top 10 is meer een moment top 10, dus de albums die ik op het moment erg waardeer want ik vindt het zelf ook erg moeilijk om een echte top tien te maken.
Dus elke keer als ik nieuwe albums erbij heb dan zet kijk ik of ze een top 10 plek verdienen:)

en ps. Three Days Grace is inderdaad een goede band xd

jahaa Three days grace is zeker goed!

Maar ook dit album vind ik zeker niet slecht!
Vooral Hollywood Whore zou ik heeel vaak kunnen draaien. Een verdiende 4*

I Almost Told You That I Loved You
zijn fantastische nummers

lifeline
into the light
zijn leuk, maar niet super

de rest is maar matig tot gemmiddeld

klopt.

ElsenaarMetal
Ook al vergeet je Live the Down, en (ref) State of Emergency, die ik ook erg goed te pruimen vindt. Luister nu naar Infest, vindt de eerste helft nog altijd stukken beter dan tweede.

joeri592
dat zal ook wel niet veranderen
vind between angels and insect, last restort en blood brothers het best

er komt op 10 mei 2010 een greatist hits van papa roach!

PriestMaiden
Laag gemiddelde
Geen slechte plaat, wel wat minder dan de twee voorgangers. I Almost Told You That I Loved You, Lifeline, Change Or Die en Had Enough zijn de favorieten.

Benjamindaxx
Een terugval. Het vijfde album van Papa Roach weet eigenlijk nergens echt het niveau van de 2 voorgangers te halen. Maar om het album zo'n laag gemiddelde te geven. nee, beetje overdreven mijn ziens.

Top nummers als: "Days Of War" "Change Or Die" "I Almost Told You That I Loved You", "Hollywood Whore" & "State Of Emergency" zijn uitschiets.
Ook Lifeline is een erg goed nummers, maar toch doet de Intro wel heel erg denken aan de intro van een Keane nummer waarvan ik de titel zo gauw even niet weet.

De rest is dan weer een stuk minder waardoor ook het tempo en het niveau behoorlijk achteruit gaat. Iets wat op Lovehatetragedy ook het geval was. En dat is jammer, want het album kent sterke nummers.