ADHD - Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid Dopeness (2004)

Label: EMI

1. Intro (2:24)
  2. Wie Ben Ik? (4:00)
  3. Beng Je Hoofd (5:44)

met Spike

4. ADHD Hyperlude (0:32)
  5. Dag Uit het Leven (3:07)

met Murth the Man-o-Script

6. Dicecream Interlude (1:19)
  7. De Familie (4:34)

met IJsman en Sydephex

8. Tien over Twee (1:05)
  9. Bla Die Bla (4:14)
  10. Gaspard Interlude (0:16)
  11. Iller in Mij (4:15)

met IJsman en Klopdokter

12. Snol (4:05)

met Khalid de Zandneger

13. Laat Me (3:38)
  14. Ali aan de Foon (1:01)
  15. Shouf Shouf Habibi (5:54)

met Cilvaringz en Cassablanca Connect

16. Raptegoed (3:45)

met Khalid de Zandneger

17. Man!e Interlude (1:15)
  18. Wat het Is (4:11)
  19. Interlude (0:43)
  20. Tijd Met Jou (4:17)

met Christyle

21. Brainpower Interlude (1:21)
  22. Fantasteez Remix (4:00)

met Khalid de Zandneger, Murth the Man-o-Script, Lange Frans en VSOP

23. ADHD Wilderlude (0:33)
  24. Opzouten (7:33)
Lekkere afwisselende cd..
Favoriete track Fantasteex Remix..:P
*4,5

ADHD is gewoon chill mijn favo nummertje is SNOl echt top nummertje

Social_Mask
Heb op sommige momenten kapot gelegen van het lachen. Waaronder het nummer SNOL Leuk album dit. Het zit tussen de 3,5* en 4*. Ik geef 't toch maar een 4*.

Raekwon the chef
Ik ken alleen Beng je Hoofd, is wel een leuk nummer

avatar van thomzi50
Deze cd laatst weer even geluisterd en het grootste deel is toch wel erg matig.

Gekkenhuis
Kinderachtig album. De meeste teksten moeten uiteraard met een korreltje zout genomen worden, maar de muziek die Dicecream en Co. maken wordt nergens echt volwassen.

Hier en daar is er een leuke productie te bespeuren, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Ook opvallend dat de beste verses van de gastartiesten op De Familie komen.

2.0*

avatar van Timo710
Ergens wel ode voor de artwork van de cd, om de cd zit een kartonnen hoesje die er precies zo uitziet als de verpakking van ritalin, het medicijn dat veel ADHDèrs gebruiken.

Joy
verrek, dat was me nog niet opgevallen en ik heb die pilletjes toch echt in mijn hoofd geduwd een poosje

avatar van KILLERBEE99
Vind het wel tegenvallen, en dan komt e rook nog eens bij da de CD veel te lang duurt. Gaat snel vervelen dit album.

avatar van Boermetkiespijn
Kinderachtig? Inderdaad. Maar wél leuk (lees: grappig/geinig). Tekstueel niet al te sterk, maar dat kun je van de rappers op deze plaat misschien ook niet verwachten. De productie is wel sterk, evenals de beats, zoals "Intro", "Wie Ben Ik?", "De Familie", "Bla Die Bla", "S.N.O.L.", "Raptegoed", "Wat Het Is" en "Opzouten!".

Leuk weetje dat de albumhoes is gebaseerd op een Ritalin-verpakking! Leuke vondst.

De interludes zijn echt storend en overbodig. Die skip ik sinds ik deze plaat voor de eerste keer gehoord had. Minpuntje dus!

Mijn favoriet is "S.N.O.L.", hierin bewijzen de rappers te beschikken over een gezonde dosis humor... Ik zeg: 3*

avatar van Oortrommel
Ik baal zo erg dat ik dit album kwijt ben geraakt... Ik zou echt een moord doen om dit nog een keer te horen. Erg afwisselend, doch vermakelijk album.