De Strangers - Het Jaar van de Strangers (1975)

Belgiƫ
Pop / Roots
Label: Decca

1. Chop-shoy Fighting (3:01)
  2. Toffe Vrouwkes (5:03)
  3. 't Sleutelkind (2:59)
  4. Den Tijd van Rock and Roll (2:15)
  5. Va, Weurd Wakker Want We Moete Gon Doppen (3:31)
  6. Oh, Mijnen Blauwe Geschelpte (3:34)
  7. Het Jaar van de Vrouw (3:22)
  8. Den Ouwe Fonograf (2:51)
  9. 't Olefantelieke (3:50)
  10. Liza Sjokkel (3:32)
  11. Dag Zomer (3:38)
  12. Antwarpe... (3:26)
avatar van Film Pegasus
Eén van de beste albums van de groep met de twee klassiekers Mijnen Blauwe Geschelte en natuurlijk Antwaarpe. Maar met 't Sleutelkind hebben ze ook één van hun meest indrukwekkende ballades geschreven, en bij fans één van de meest geliefde nummers van De Strangers. Maar ook de andere nummers zijn lang blijven hangen. Van Chop Choy Fighting en Tijd van de rock 'n roll tot 't Olefantelieke. Heerlijke nummers die ik nog grotendeels zo kan meezingen. Het zit muzikaal ook al wat beter, dit is een tijd vooruit tegenover de volkse charlestonmedleys.