Howard Shore - Looking for Richard (1996)

Canada
Score
Label: Angel

1. Richard, Duke of York (4:09)
  2. Queen Margaret (3:13)
  3. Lady Anne Neville (10:29)
  4. George, Duke of Clarence (11:42)
  5. William, Lord Hastings (5:22)
  6. Ghosts (4:05)
  7. Henry, Earl of Richmond (6:02)
neo
Een film adaptie van Richard III, maar net iets anders. Howard Shore's muziek is erg avontuurlijk en Lord of the Rings achtig. Onverwacht en een score die veel mensen over het hoofd zien.
4 sterren

avatar van thomzi50
Vermakelijke score met duidelijk goede en wat minder goede momenten. Het werd nergens echt heel speciaal, dus verder dan 3,5* kom ik niet.

Het was duidelijk het zware en donkere koorwerk van Looking For Richard die Peter Jackson ervan overtuigde dat Howard Shore Lord of the Rings ook wel aan zou kunnen. Niettemin zijn er duidelijke verschillen tussen beide projecten. Waar Lord of the Rings avontuurlijk is, klinkt Looking For Richard vooral waardig en statisch. Het geeft de score een veel meer volwassen klank, met dezelfde kracht van Middeleeuwse koorwerken.

Wat mij betreft muziek van een consistent zeer hoog en indrukwekkend niveau, al mist het wel net die kleur van LotR. 4.5*