Bernd Kistenmacher - Dresden 08/89 (1999)

1 stem

Duitsland
Electronic
Label: Green Tree

1. Im Abendlicht (45:15)
  2. Music Für 7000 Träumer (6:36)
avatar van Gerards Dream
Dit is opnieuw een bijzonder live album van Bernd Kistenmacher waar mooie muziek opstaat. Im Abendlicht begint min of meer zoals de hoes er uit ziet. Van uit de kosmos komen langzaam de eerste geluiden de oren binnen. De aarde is nog niet te zien of is nog in de ontwikkelingsfase.

Tot dat daar ineens de tonen zijn van Ferne Zielen. Omdat het live is is het geluid niet je van het, maar de inpact is er niet minder om. De compositie blijft staan als een huis. Daarnaast is ook te horen dat Kistenmacher naast compositie talent ook erg boeiend kan improviseren. De dikke drie kwartier die Im Abendlicht duurt vliegen dan ook als een komeet aan me voorbij. Wel is het jammer dat er wel een paar valse nootjes zijn te horen die me even uit de prettige sfeer halen. Verder is er ook een goede drumsolo te horen waarvan ik bijna ga hyperventileren. Hierna volgt een mooi rustig stuk muziek om weer bij te komen en van het fraaie uitzicht te kunnen genieten.

Music Für 7000 Träumer wordt naar een terecht applaus ingezet het is mooie bewerking van Escape from Reality. Iets wat voor mij tussen barrok en kosmische muziek inzit. Hiermee komt er op een bijzondere manier een einde aan dit bijzondere live-album van Bernd Kistenmacher. Van een concert waar ik best bij aanwezig had willen zijn.