Mel Tormé - Songs of New York (1963)

1 stem

11. There's a Broken Heart for Every Light on Broadway
  12. Manhattan
  13. My Time of Day
avatar van heartofsoul
Mel Torme was een bekende Amerikaanse jazzvocalist met een (naar mijn smaak) mooie, romige
stem. Op dit album refereren alle songs aan het thema New York, en hoewel ik er nooit ben geweest, krijg ik soms wel het verlangen om de plaatsen die hij bezingt te bezoeken.

Dit album is een soort verzamelalbum, maar het klinkt wel samenhangend. Sommige nummers zijn met strijkers, andere swingen lekker. Het was het eerste album dat ik van Torme hoorde, en hij behoort inmiddels tot mijn favorieten in het genre. Recentelijk weer met groot genoegen beluisterd, want Torme is echt een topvocalist, en al vinden sommigen hem een beetje te glad van stem, ik krijg van dit album maar geen genoeg, ook natuurlijk door de lekkere begeleidende musici.