Vakill - The Darkest Cloud (2003)

Label: Molemen

1. Intro (1:06)
  2. The Darkest Cloud (4:25)
  3. The Creed (4:09)
  4. Til the World Blows Up (5:18)
  5. Sickplicity (4:28)
  6. Dear Life (2:57)
  7. Forbidden Scriptures (5:08)

met Breez Evahflowin', Jakki, Camu Tao en Copywrite

8. American Gothic (4:58)
  9. Forever (3:14)
  10. Fallen (5:27)

met Slug

11. Cry You a River (5:03)
  12. Sweetest Way to Die (3:27)
  13. The Crown Don't Move (3:30)
  14. The Flyer (4:04)
  15. End of Days (4:04)
CLASSIC! echt geen 1 nummer is slecht.

4.5/5

weinig reacties en stemmen

ik vind het een beetje op Royce da 5'9'' en Rass Kass lijken qua flow... das een positief punt natuurlijk

Zeer dope album. American Gothic/Fallen

Daymn. Molemen bring da ruckus

avatar van J.M.
Niet te geloven dat hier pas drie reacties staan, dit is één van de beste albums vanaf 2000. Hij heeft een goede flow maar vooral de teksten en de producties vind ik helemaal geweldig. Enige ''minpuntje'' vind ik Forbidden Scriptures omdat ik die gastartiesten niet allemaal even lekker vind klinken. Op dat nummer vind ik Vakill ook ver boven de rest uisteken. Ik kan ook echt geen 3 favorieten kiezen zoveel uitschieters op dit album, maar The Creed vind ik denk ik de beste van het album.
Normaal ben ik niet zo'n fan van Slug maar dat nummer met hem vind ik erg goed gedaan het is net een korte film die afgespeeld word.

Dikke 4,5*

avatar van J.M.
Weet iemand misschien waar je deze kan kopen, kan hem zelf nergens vinden.?

avatar van MJ_DA_MAN
Moet dit album ook nog checken, staat al een eeuwigheid op mijn wachtlijst (samen met een hoop andere albums).

Social_Mask
Sweetest Way to Die Meesterlijk nummer! Moet hier meer van horen!! En kijk eens aan..een nummer met .. SLUG

avatar van MJ_DA_MAN
The Creed is een fantastisch nummer, de rest klinkt ook aardig. Beoordeling volgt!

avatar van MJ_DA_MAN
Gezien het gemiddelde valt ie toch wat tegen. The Darkest Cloud en vooral The Creed zijn wereldnummers, maar geen enkel nummer haalt het niveau van die twee nummers. Vakill is een goede rapper, zowel qua flow als qua lyrics. Ik geef hem voor nu een ruime en veilige 3,5*.

Sterk album, ik houd wel van het mysterieuze wat er klinkt in zijn geluid. Zowel qua beats als qua stem.

Jamaican
Vakill levert hier één van de beste albums van de 21ste eeuw af. Dit hoort thuis in het rijtje Canibus - Rip The Jacker, Immortal Technique - Revolutionary Vol. 2, Braille - Shades Of Grey, ...
Deze man bezit een goeie flow, goei teksten, zit bij een goed label: Molemen en hij beschikt dan nog eens over twee top producers: Panik en Memo die hier enkele pareltjes van beats afleveren.
The Creed, Cry You A River en End Of Days vielen meteen op door hun productie bij de eerste luisterbeurt. De rest van het album moet even wennen maar na enkele luisterbeurten krijg ik dit niet meer uit m'n CD-speler. Fallen met een bijdrage van Slug bevat een erg goeie storrytelling. Een erg goed album, 4,5* en verdient op deze site wat meer aandacht vindt ik. Een aanrader voor alle Hip-Hop fans.

avatar van Rhythm & Poetry
Op zijn volgende album gaf ik nog als comment dat Vakill een van mijn favoriete new school MC's is. Op dit album is hij (en dan vooral qua flow) mijn favoriete new school MC. Wat een stem heeft deze gast. Producties zijn in mijn ogen (maar ook in mijn oren) erg dope. 13 super nummers (intro buiten beschouwing gelaten). En 1 nummer wat te ziekelijk goed is voor woorden (Fallen). Stem verhoogd naar de ultieme 5*. Ga kijken of ik een plaatsje vrij kan maken in mijn top 10.

avatar van MJ_DA_MAN
I don't talk shit, I give shit a second language.

Mr_White
Beats vallen me een heel klein beetje tegen (maar dan ook maar een heel klein beetje) en dat is toch een beetje jammer. Voor de rest gaat Vakill weer heerlijk los met de meest gruwelijke punchlines.

avatar van Santo09
Ik had deze al lang, zonder er naar geluisterd hebben... Wat een domme move van mij. Wat een plaat! Instant classic. Heb mijn vandaag trouwens direct die andere, uit 2006, besteld.

En als u me nu even wil excuseren, ik heb nog wat head nodden te doen.

Rene1979
Ik ben vandaag begonnen om ook dit te gaan luisteren. Kan niet anders zeggen dat dit superlekker is, !

P-DawG
Blijft toch een dope album dit, Vakill flowt hier als een gek en de beats en teksten zijn gewoon goed.

avatar van Flipm0de
Vakill laat hier zien dat hij tot de echte punchline kings hoort.

Heerlijk album van top tot teen. Beats zijn perfect voor Vakill, die er heerlijk op los gaat.

In een woord: Briljant

avatar van thgryda
Wederom een uitstekende mume ontdekking die Vakill, via verbal kent er toevallig bij uitgekomen. Het andere album vond ik al dope deze is mss wel beter. Die track met slug... iemand de sample al opgevallen ? Diggy Dex gebruikt dezelfde op gescheide wegen...

avatar van thgryda
Lol wel dus zag ik bij diggy's album... rating voor dit album volgt zal allicht een ruime vier worden

edit: het is zelfs 4.5 geworden, te nice dit album