Passengers - Original Soundtracks 1 (1995)

Ierland
Score / Pop
Label: Island

1. United Colours (5:31)
  2. Slug (4:41)
  3. Your Blue Room (5:28)
  4. Always Forever Now (6:23)
  5. A Different Kind of Blue (2:02)
  6. Beach Sequence (3:31)
  7. Miss Sarajevo (5:40)

met Luciano Pavarotti

8. Ito Okashi (3:25)

met Holi

9. One Minute Warning (4:40)
  10. Corpse (These Chains Are Way Too Long) (3:35)
  11. Elvis Ate America (3:00)

met Howie B

12. Plot 180 (3:41)
  13. Theme from the Swan (3:24)
  14. Theme from Let's Go Native (3:07)
  15. Bottoms (Watashitachi No Ookina Yume) [Zoo Station Remix] * (4:11)
Wrathchild1

avatar van dylanfeyenoord
Blijf om de zoveel tijd Your Blue Room opzetten, wat een mooi nummer.

Sounds of Purpose
[quote]c-moon schreef:
Een leuk experiment van U2 & Brian Eno. Maar meer is het eigenlijk ook niet. Een verzameling soundtracks voor niet bestaande films...

Volgens mij klopt dit niet helemaal: kan niet instaan voor alle nummers, maar Always Forever Now werd gebruikt voor de soundtrack van Heat, terwijl One Minute Warning te horen is tijdens de aftiteling van Ghost in the Shell . Beide films verschenen in 1995, hetzelfde jaar waarin ook dit album uitkwam.

Muzikaal gezien heb ik bij dit album altijd het gevoel gehad dat het meer Brian Eno was met U2, dan vice versa.
Waarmee ik bedoel dat als U2 muzikaal meer had kunnen inbrengen het een album was geworden met meer focus en cohesie. Daarentegen is het een goede indicatie van de nieuwe muzikale richting die U2 insloeg in de jaren 90 (de traditionele rock-roots loslatend, meer focus op elektronica en dance-muziek). Maar verder alleen interessant voor de echte die-hard U2 en/of Eno fans.

Goh, dit album bij de release in '95 gekocht. Wat een enorme afknapper vond ik dat toen. Mijn verwachting gebaseerd op een soort AB2/zooropa2 heeft waarschijnlijk een grote rol gehad. Eigenlijk nooit meer gedraaid daarna. Tot vorige week toen ik deze weer eens opzette. Grappig dat ik het nu zeer kan waarderen en het eigenlijk steengoed vind.