O-Zone - DiscO-Zone (2004)

Republiek Moldavië
Pop / Dance
Label: BMG

1. Dragostea Din Tei (3:33)
  2. Fiesta de La Noche (4:02)
  3. De Ce Plang Chitarele (4:12)
  4. Printre Nori (3:44)
  5. Oriunde Ai Fi (4:26)
  6. Numai Tu (3:59)
  7. Dar, Unde Esti (4:02)
  8. Despre Tine (3:49)
  9. Sarbatoarea Noptilor de Vara (3:53)
  10. Nu Ma Las de Limba Noastra (3:51)
  11. Crede Ma (7:19)
  12. Ma Ya Hi [Valentin Remix Radio Edit] (3:34)
0,5
o my god,ik wordt horendol van dit album,bah zeg al die liedjes zijn allemaal in hetzelf genre het lijkt wel alsof je gewoon een lang lied hoort!

Ik vind het al een hele prestatie dat je het hele album hebt uitgeluisterd. Bij het horen van dat irritante zomerhitje (herstel: grote zomerhit) ren ik al gillend weg.

avatar van John Doe
Deze en deze zijn allebei door die zomerhit van ''O-zone'' geinspireerd Dan brengt het toch nog iets leuks op, al dit walgelijks.

Lekkere gay-muziek! Jammer dat ze nu zijn gesplit!

avatar van Jan Wessels
Dragostea Din Tei (het lijkt wel de titel van een Transsylvaanse Dracula film) was een onwaarschijnlijke zomerhit. Deels onbedoeld het werk van Giel Beelen door middel van zijn promo-spot (waarin Gerard Joling ook figureerde).
De cd ken ik verder niet, het tweede singeltje vond ik niets maar deze zomerhit mag ik nog steeds graag horen. Vrolijk, ongecompliceerd en uitermate swingend.

Nee dat nummer Dragostea Din Tei werd helemaal leipo gedraaid op de in 2004 dat weet ik nog wel toen. Heb er wel leuke herinneringen aan.

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
0.5* voor de meest walgelijke zomerhit die Nederland oot geteisterd heeft.

avatar van *San*
0,5
VRESELIJK!!!!!!!

Mojo Pin
Fantastisch juist!

kevinanne schreef:
Lekkere gay-muziek!

Dan hoor ik toch echt liever Rufus Wainwright, The Ark, The Hidden Cameras, George Michael, Marc Almond, Antony, Sugar/Bob Mould, Sigur Ros (Jonsi), Queen (Freddie), Pet Shop Boys, Cole Porter, Robert Long, Placebo (he-ho & bi), R.E.M. (Michael Stipe) enzovoort

Maartenn schreef:
0.5* voor de meest walgelijke zomerhit die Nederland oot geteisterd heeft.

Onlangs gaven we een feestje: zaaltje, lekker eten, voldoende drinken en natuurlijk muziek (versterker, twee cd-spelers en een paar zware boxen). Publiek? Eind-dertigers, veertigers en zelfs wat vijftigers. Daarnaast de kinderen tussen 8 en 25 jaar. Muziek? Van oude disco tot oude rock en van jaren 80 new wave tot zomerhitjes van nu.

Op welke muziek werd het meest enthousiast gedanst? Pump up the jam van Technotronic en Dragostea van O-zone...
En dat voor publiek wat normaal gesproken altijd verantwoorde muziek draait.

avatar van AGE-411
Jan Wessels schreef:

En dat voor publiek wat normaal gesproken altijd verantwoorde muziek draait.

Wanneer iemand dronken is ...

AGE-411 schreef:
Wanneer iemand dronken is ...

Ha, ha. Dat zou misschien waar wezen maar ja, hoe gaat dat tegenwoordig? Mensen komen met de auto en gaan dus redelijk nuchter weer naar huis. Nee, de drank deed 't 'm niet dit keer.

avatar van tnf
tnf
De verklaring is vast dezelfde als die waarom Q-Music's 'Het foute uur' zo goed scoort. En mensen zijn rond 9 uur 's ochtends zelden dronken.

music_kaza
Er zitten nummers tussen waar ik werkelijk verslaafd aan was, de rest (het grootste gedeelte) was vreselijk. Dus 2,5 voor de redelijke liedjes.

RedLightCityBoy
Dragostea Din Tei

|Joël|
Meen je dat?
Ik vond het afgrijselijk klinken en bovenal gay. Echt weer iets voor Nederland om het uit te laten groeien tot een zomerhit...

avatar van LucM
In België is het ook een grote zomerhit geweest en ik geloof zelfs in zowat gans Europa. "Dragostea Din Tei" is een nummer dat ik wel eens graag mag horen, maar met mate.
Het zou mij niets verwonderen dat de rest van dit album van hetzelfde laken en pak is.

Joy
ik ken het niet en ik heb het id dat dat een zegen is

edit, ooh dat!!

ja dus

avatar van LucM
In de zomer van 2004 werd dit nummer grijsgedraaid en alsof dat nog niet genoeg is kwam er ook een coverversie van Haiducii tegelijkertijd in de hitlijsten, die bijna identiek klonk.

RedLightCityBoy
|Joël| schreef:
Meen je dat?

Was sarcastish uiteraard

avatar van Dutchy
Dragostea Din Tei was toch wel een verslavend nummertje!
apart toch he dat ik nooit verder ben gekomen dan het luisteren van dat ene nummer.. wellicht binnekort een keer?

avatar van Lars Muziek.
Ja inderdaad in 2004 was Dragostea Din Tei een zomer hit, en dat is de verleiding om een Album te maken ze waren toch al ver gekomen en zo is ook de verleiding dat de mensen dit album gaan kopen en dan slaat de teleurstelling al snel terecht want heel het album bereikt niet het nummer Dragostea Din Tie.

De nummers zijn allemaal best langdradig en erg eentonig en lijd tot een dutje wat erg jammer is. Zelfs Dj Ross kan het album niet meer tevreden maken ook al is zijn remix erg overtuigend. En zo hoor je daarna niks meer van hun.