The Oscar Benton Blues Band - Benton '71 (1971)

geen stemmen

Blues
Label: Decca

1. How Many More Years (5:50)
  2. Hurt My Feelings (3:22)
  3. Somebody's Stolen Your Heart (2:24)
  4. I Left My Blues in San Francisco (7:30)
  5. Nothing Else Matters (4:51)
  6. I Can't Quit You (2:47)
  7. The Sun Is Shining (5:35)
  8. I'll Be Around (6:41)
avatar van Jan 1970
Vandaag besteld via Fonos, ben erg benieuwd naar deze Haarlemmers. Ken tot nu toe alleen 'I can't quit you'.

Hendrik68
Goed bezig Jan, ben ook hier weer benieuwd wat je er van gaat vinden. Jij zegt dat je alleen I can't quit you kent, maar de opener is vast een cover van de overbekende Howlin' Wolf klassieker. Altijd zeer risicovol om die te coveren. Van Oscar Benton heb ik trouwens wel eens gehoord, maar wat hij allemaal gedaan heeft weet ik echt niet meer, alleen de naam zegt me wat.

edit: zie dat Stijn al gestemd heeft. Ik zou zeggen, kom er maar in. Hoe klinkt dit? En waar lijkt het op?

Stijn_Slayer
Er wordt wel in steenkolenengels gezongen, maar toch vind ik het van een heel behoorlijk niveau. Ze blijven erg trouw aan de blues, geven het iets meer pit en de volle, warme productie (van Boudewijn de Groot) is eigenlijk ongekend voor een Nederlandse band in die tijd. Daarnaast vind ik het pianospel heerlijk. Het doet mij nog het meeste aan Cuby denken.

Helaas heb ik deze zelf ook niet (de vader van een vriend heeft me deze laten horen). Online zijn wel een paar albums te downloaden, maar deze dan weer net niet. Hopelijk vind ik 'm ooit op LP, maar ik kom eigenlijk maar weinig Nederblues tegen.

Ik las dit trouwens nog: ''De lp Benton '71 verschijnt. De complete begeleidingsgroep van Oscar Benton stapt op en richt in 1974 Barrelhouse op.''

Guus Laporte is een onderschatte bluesgitarist, zoals hij ook bij Barrelhouse laat horen. M.n. op 'I Left My Blues in San Francisco' vind ik 'm sterk spelen.