MF Woolly - Chrome & Ivory (2009)

Label: Granddad

1. The New Villain (Intro)
  2. You Need To...

11. Battle Rap Galactica
  12. Celebration on a Bandstand

met Jedi Hymie

13. You Can't Sell Records
  14. Midnight Marauders (The Heist)
  15. Repetition Heart Sickness

met Shy Inkwriter

16. Letter to the Princess
  17. Bleinstein & Funnybone Talk Mammoth
  18. The Mutumbo
Het klinkt best aardig dit project, maar ik ben er nog niet over uit of dat gewoon door het MF DOOM sfeertje komt, of omdat die MC ook echt goed is.
Slecht is hij zeker niet, maar ik vind zijn stemgeluid niet helemaal tof. Teksten heb ik nog niet echt aandacht aan besteed, maar volgens mij is het vrij DOOM-achtig qua onderwerpen etc.

avatar van MJ_DA_MAN
Is dit niet T-Woolly op Metal Fingers-producties?

avatar van Rhythm & Poetry
Ja dat is dit. Moet het zelf nog beluisteren, heb wel wat op youtube bekeken en ben nog niet onder de indruk. Met name de MC vind ik weinig bijzonder (maar goed dat is mijn mening na slechts twee nummers).

avatar van Dielie
cool, dit moet ik eens horen

Rene1979
heb hem gepindakaast mij benieuwen

Het zijn toch niet alleen maar Metal Fingers producties? Dacht ook wat van KMD te herkennen - maar heb de beats nooit helemaal op een rijtje.

Weet iemand of dit ook offcieel met DOOM geregeld is, of dat hij de beats gewoon gebruikt heeft omdat dat nou eenmaal toegestaan is?

avatar van Rhythm & Poetry
Dat zou ik niet weten Tom. Alhoewel er op sites als Last.fm over een samenwerking wordt gesproken.

Heb het album nu een paar keer beluisterd en de sfeer die door de beats neer wordt gezet is toch wel grootst. Een fijne ouderwetse stijl van producen heeft DOOM zonder al te veel poespas. Maar daarmee is hij wel erg doeltreffend en hij weet vaak ook nog eens een erg warme sfeer te scheppen. Van de MC ben ik iets minder fan alhoewel hij niet heel slecht is, ik vind hem qua flow en stemgeluid wat kleurloos. Zijn teksten zitten wat beter inelkaar en daar kan ik dan nog wel van genieten. Duidelijk is te merken dat DOOM zijn grote inspiratiebron is.