Faith No More - The Very Best Definitive Ultimate Greatest Hits Collection (2009)

Label: Rhino

1. The Real Thing (8:13)
  2. From Out of Nowhere (3:22)
  3. Epic (4:54)
  4. We Care a Lot (4:04)
  5. R 'N' R (3:14)
  6. Kindergarten (4:30)
  7. Caffeine (4:29)
  8. Land of Sunshine (3:44)
  9. Be Aggressive (3:43)
  10. Midlife Crisis (4:22)
  11. A Small Victory (4:56)
  12. Everything's Ruined (4:35)
  13. Evidence (4:55)
  14. Digging the Grave (3:06)
  15. Ricochet (4:31)
  16. Ashes to Ashes (3:38)
  17. Stripsearch (4:31)
  18. Easy (3:08)
  19. Absolute Zero (4:07)
  20. The Big Kahuna (3:05)
  21. Light Up and Let Go (2:20)
  22. I Won't Forget You (4:10)
  23. The World Is Yours (5:53)
  24. Hippie Jam Song (4:58)
  25. Sweet Emotion (4:53)
  26. New Improved Song (3:51)
  27. Das Schutzenfest (2:58)
  28. This Guy's in Love with You [Live] (4:22)
avatar van vigil
Toch wel aardig die ironie in de titel. Dankzij het laatste gedeelte (ik denk cd 2) ook interessant voor de fans.

avatar van Sir Spamalot
Als ik me niet vergis, is dit verzamelaar nummer vijf, van een weliswaar steengoede groep die zes studio- en één live-album heeft afgeleverd in reguliere tijden. Prachtig dat ze weer op toer gaan en een verzamelaar is te verwachten. Leuker ware een nieuw album, maar ik kijk naar nummers 19 tot en met 28 en dit zullen wellicht interessante nummers zijn, nu nog een interessante vriendenprijs.

avatar van bone machine
bone machine (crew)
Goede introductie van deze unieke band. Na alle vorige verzamelaars is dit misschien wel de beste, met alle topnummers uit Angel Dust. Goeie introductie voor jongere fans die met deze band kennis kunnen maken o.a. op Pukkelpop.
Ook de 2e Cd met wat obscurder materiaal is een leuke toegift.
Nu maar hopen dat ze misschien nog eens een nieuwe plaat uitbrengen.

avatar van c-moon
Leuke verzamelaar. Maar... als je alle reguliere releases én de singles hébt vind je er weinig nieuwe dingen op.

Toch ga ik me wel aanschaffen denk ik.... Het is een goed samengestelede verzamelaar... En ook voor de volledigheid schaf ik hem zeker wel aan..

Voor zij die het nog niet kennen: "Das Schutzenfest" is ronduit hilarisch!!!

De heerlijke b-kant "Spanish Eyes" mis ik wel, maar goed, een mens kan niet alles hebben

avatar van kaztor
Hele flauwe manier om de fans weer eens op te zadelen met een verzamelaar. De helft van de zogenaamde 'nieuwe' nummers staan op een vorige verzamelaar Who Cares A Lot...

Koop gewoon de albums en brand die restanten-bende gewoon op een cd-r. Dit soort releases rechtvaardigt het om gedowned te worden!

Kingsnake
Heb alles al.
En aangezien Faith No More altijd veel singles uitbracht, heb ik al die 'rare' tracks wel. Alleen 25 en 26 ken ik niet.

Belachelijke titel trouwens.

avatar van jurado
....er wordt gespeculeerd dat ze wellicht op Lowlands staan.
Iemand daar iets over gehoord?

avatar van frans swa
ze stáán op lowlands

avatar van Rinus
Ik had niks van de band op CD of vinyl, alleen op cassette. Dus voor mij een hele leuke verzamelaar, en nog eens een keertje voor haast noppes gecoord ook nog.