Masters of Hardcore Chapter XXVII - Design the Future (2009)

Electronic
Label: Masters of Hardcore

1. Catscan - The Design (Official Masters of Hardcore Anthem 2009) (4:23)
  2. Unnatural Selection & Cik - Day of Judgement [Ophidian's Mainstage Remix] (4:32)
  3. Tommyknocker - Criminal (4:17)
  4. Outblast en Angerfist - The Dominators 2009 Refix (3:45)
  5. DJ D en Nitrogenetics - Melodic Art (4:30)
  6. Raw Saints - Freaky Shit (4:31)
  7. The Wishmaster en Promo - Silence Surrounds Me (3:52)
  8. Re-Style - Asskicked (4:27)
  9. Nexes - The Sign (4:12)
  10. Tomcat en Rudeboy - Pull the Strings (4:28)
  11. Tha Playah en Evil Activities - Imperial (4:13)
  12. Hellsystem - Mad Pimp (4:05)
  13. Divato en Troubleboy - Raw 'N Louder [T-Junction Remix] (4:23)

met MC Da Mouth Of Madness

14. Meccano Twins - Unnecessary Sacrifice (4:07)
  15. Ophidian en Ruffneck - Noisemaker (Ruffneck and Ophidian Straightbackward VIP) (4:02)
  16. Angerfist - Take U Back [DJ Damage Remix] (4:47)
  17. Negative A en Counterfeit - The Gift (4:05)
  18. The Genesis Projection - World Grid (3:49)
  19. Korsakoff - Daydream (4:06)
  20. Promo - Fuck the Mashup (4:00)
  21. Amnesys - Raw Generation (3:56)
  22. DJ D - Brutal (3:28)
  23. Predator en Angerfist - Legend (4:03)
  24. Nico & Tetta - Untouchables (4:04)
  25. Nexes - My Music (4:04)
  26. Neophyte en The Stunned Guys - The Soul Collector (4:25)
  27. Endymion - Payback [Tommyknocker's Yes I am Remix] (4:11)
  28. D-Passion - This Is the Day (4:10)
  29. The Hitmen - Bang Your Head Again (3:48)

met Mike Redman

30. Re-Style - Sacrifice [Dr. Z-vago Remix] (4:15)
  31. Dione - Having Fun (3:47)
  32. Tomcat en Rudeboy - Corruption (3:48)

met Crucifier

33. Javi Boss - Pression (4:29)
  34. Hellsystem - Undecover (4:02)
  35. Despairful Tomorrow - And Hell Followed [Crucifier Remix] (5:04)
  36. Tymon en Negative A - Extrasensory Perception (4:40)
The guitarist
Goede muziek.. Lekker om naar te luisteren..
ZIt wel een of twee nummers bij die tegen vallen.. maar de rest comperseert het..

LEkkere cd

avatar van sdr
sdr
Bestaat dit ook nog

avatar van Hellblazer
Net als zijn voorganger is dit zeker niet een van de minste uit de reeks. Het anthem van Catscan heeft een prima intro met wat futoristische stemmen en geluiden. Redelijk nummer, met een lekker melodietje, die spijtig genoeg -als de kicks invallen- verandert. Leuke vocals die die d.m.v. apparatuur verdraaid zijn.
Ophidian's remix van Day of Judgement is een zeer geslaagd nummer. Melodieus, maar ook hard. Geweldig melodietje met prima kicks erbij.
Criminal is het beste nummer van de nieuwe vinyl van Tommyknocker. Apart melodietje met aparte uitschietende geluiden. Beetje eentonig nummer misschien, maar niet slecht.
Het vierde nummer is de remix van een remix (ja je leest het goed)van het oorspronkelijke nummer van Human Resource. Het melodietje is hetzelfde gebleven, maar deze is wat harder dan de remix uit 2005. Dezelfde voicesamples weer, dezelfde opbouw, maar wat frisser en opgepoetst. Bekend melodietje ook, zullen de meeste kenners ook wel bekend voorkomen. Prima nummer weer, maar de vocal vlak voor het melodietje en de kicks is wel dom naar mijn mening.
Melodic Art is wederom een zeer goed Melodic Hardcore nummer die niet keihard is, maar wat subtieler.
Nummer 6 is voor mij niets bijzonders. Heel standaard, niets opvallends aan. Stukken minder als de vorige nummers.
Silence Surrounds Me is ook niet zo bijzonder. Wel een aardige melodie, maar verder een beetje the middle of the road.
Asskicked heeft een opzwepend melodietje. Klinkt ook goed en gaat lekker vlot door zonder al te veel onzin.
Nummer 9 is ook wat minder. Wat vocals, standaard kickjes en en vrij saai melodietje.
Pull the Strings is weer wat beter. Flinke kicks en een aardige melodie weer. Maar Tomcat & Rudeboy hebben wel al betere nummers geproduceerd.
Imperial is ook een lekker nummertje. Mooi melodietje en knalt best hard. Typische Playah samples (daar bedoel ik niets slechts mee) en de melodie komt van Evil Activities denk ik.
Mad Pimp is het eerste nummer dat ik ken van Hellsystem, maar hij produceert al jaren. Vrij origineel melodietje hier. Goede geluiden en een heel arsenaal aan 'Motherfucker!' vocals. Niet het intelligentste nummer dus, maar wel vermakelijk en voor mij dus wel geslaagd.
T-Junction doet het niet zo goed hier op Musicmeter, maar deze remix is best te pruimen. Niet zo goed als de remix van Crucifier, maar de voicesampletjes zijn wel leuk en het melodietje eigenlijk ook wel.
Unnecessary Sacrifice is ook wel een aardig nummer, met een aardige opbouw, maar verder wel weer een beetje middelmaat.
De Straightbackward VIP-Remix is een van de 5 nieuwe remixen van Noisemaker. Niet de beste remix, maar wel goede geluiden en kickjes. Beetje distorted melodie die wel goed klinkt en het mysterieuze muziekje in het midden is ook mooi.
Damage's remix van het bekende nummer 'Take U Back' is ook geslaagd. Nog steeds redelijk hard, net als het origineel maar het melodietje is opgepoetst en is misschien zelfs beter.
The Gift heeft ook een prima melodie, met wat vocals uit films, maar is niet echt bijzonder.
World Grid is denk ik het beste nummer van de hele CD. Keihard gebeuk met geweldige beats. De futoristische geluidjes zijn ook erg goed hier bij en de basslijnen zijn ook perfect. Wat een nummer...
CD 2
Korsakoff vind ik niet zo vaak echt goed eigenlijk en da gaat hier ook op, voor Daydream. Matig melodiewerk met wat redelijk standaard kicks en opbouw.
Fuck That Mashup vind ik weer heel wat beter. Intro gaat wel, maar daarna is het niet zo veel aan tot het melodietje eraankomt. Mooie geluidjes vormen de melodie die soms wat ongecontroleerd lijken, alsof er geen regelmaat in zit, maar dat is wel zo. Dit is een van Promo's betere nieuwe nummers.
Raw Generation is een pompeus beuknummer met dikke, volle bassen en 'Motherfuckin' Hardcore!' vocals. Klinkt wel goed hoor dit nummer, maar die vocals hoeven van mij niet zo nodig in zulke overmaat.
Brutal komt ook van dezelfde EP als Melodic Art. Goed nummer is dit, maar het melodietje dat zo goed is, komt helaas maar even voor. Spijtig, want het is echt een mooi, rustgevend muziekje.
Legend is ook een van de beste nummers. Harde kicks, met leuke vocals en een geweldig goed melodietje. Outro is wat minder, maar het middenstuk is helemaal top vind ik.
Untouchables is ook een leuk nummer zonder al teveel melodie, maar laat het werk meer over aan de kicks en de oppeppende gangservocals.
My Music is net als het vorige Nexes-nummer niet al te geweldig. Wat standaard werk, melodietje is wel aardig, maar daarvoor hoef je hem niet te luisteren, niet echt de moeite waard.
The Soul Collector is ook een heerlijk nummer. Heerlijke intro en leuke Fred Krueger voicesamples. Lekker melodietje naarmate het nummer vordert dat wel een tijdje duurt. Ook de outro is best goed met een leuke opbouw.
De Yes I Am Remix is ook prima met met redelijke geluidjes en vocals. Weer een beetje standaard, dat zeker, maar wel de moeite waard.
This Is The Day is ook een goed nummer. Lekkere kicks en een flink aanjagend geluid in het begin. De melodie is ook goed en de vocals ook wel.
Het nummer 'Bang Your Head Again' is niet zo goed. Melodietje gaat wel, voor de rest is het matig.
Having Fun is wel een goede track. Heerlijke kicks vliegen je om de oren als je dit nummer opzet. Bijpassend melodietje en vocals en een erg leuke opbouw.
Dr. Z-Vago's remix van Sacrifice is niet zo bijzonder. Wat leuke geluiden, dat wel, maar verder ook vrij standaard.
Corruption is net als het andere nummer van Tomcat & Rudeboy vrij knallend, maar verder niet opvallend.
Pression is niet zoveel aan, zoals ik eigenlijk altijd vind met nummers van Javi Boss. Saaie producties, niets geks te bekennen.
Undercover is wel minder dan Hellsysyem's andere nummer op deze CD, maar het is nog wel te pruimen geloof ik.
And Hell Followed (Crucifier Remix) is wel een lekker trackje. Harde beats en een mooi middenstuk. Leuk melodietje erbij en een mooie opbouw vlak voor het nummer losgaat.
De afsluiter is niet zoveel aan. Wel aardige kicks, maar er behalve gestamp gebeurt praktisch niets. Magere afsluiter.

Al met al is dit een zeer aardige compilatie met een heel arsenaal aan goede en zelfs zeer goede nummers, zoals de topper World Grid, of Legend.
4*, net als Pole Position.

avatar van Hardcoremaster
ben deze nu flink aan het luisteren en het is cd 2 die ik het meest opzet. op die schijf staan een paar onwijs goede nummers op!
Korsakoff
Promo
Neophyte
Angerfist

Deze zal nog wel vaak in de stereo zitten en mijn woonkamer (& de straat ) vullen met de strakke beats!!
4,0*!!

niets meer aan...